2016. január 14., csütörtök

Kekszek

Régen soha nem sütöttem kekszeket vagy linzereket, nagyon ritkán islert, most viszont az ünnepek előtt akkor sikere volt az apró sütiknek - vagyis gyorsan elfogytak -, hogy gondoltam, kipróbálom ezt a két receptet, amit már hónapokkal ezelőtt kinéztem. Reggeli kávéhoz, vagy egy joghurthoz/kefirhez kiváló kiegészítők, ha addig magában el nem fogynak! 

Gyömbéres-citromos keksz



A saját receptjét a FB-on osztotta meg Lívia, nagyon tetszett, de mivel nem volt itthon gyömbérem, ezért csak elmentettem. Aztán vettem egy kis darab friss gyömbért, de a sütésre csak most került sor. Lehet, hogy az rettentett vissza, hogy még semmire nem használtam friss gyömbért? De kár volt eddig húzni az elkészítését, mert nagyon egyszerű és isteni finom! És az az illat, ami belengte a konyhát, amíg készült!

20 dkg vajat, 12 dkg cukrot és 1 db tojássárgáját habosra kevertem, hozzátettem 2 cs. vaniliás cukrot, kb 1 evőkanálnyi reszelt gyömbért, 1 citrom reszelt héját, 2 mk citromlevet (a recept 1-et írt, de így sikerült, akár lehetett volna több is) és 30 dkg liszttel összegyúrtam. Gombócot formáztam belőle, majd lisztezett deszkán kinyújtottam, szaggattam. Eleinte túl vékonyra nyújtottam, aztán próbáltam picit vastagabbra hagyni - azt is ellapítottam azzal, hogy a poharak aljával mintát nyomtam rájuk. Két különböző méretet szaggattam: kisebb és nagyobb, de utólag a kisebbek könnyebben kezelhetőek voltak, keksz-szerűbbek.


Előmelegített sütőben 180 fokon légkeverésen sütöttem, kb 15 perc alatt sült meg. A kiszedésnél is látszott, hogy mennyire nem ismerem a kekszek lelkivilágát: az első tepsinél próbáltam lecsúsztatni őket a sütőpapírról, aminek az lett az eredménye, hogy a nagyobbak szinte mind összetörtek. Még melegen megszórtam a tetejüket kristálycukorral, és a második tepsinél már óvatosabb voltam, így azért maradtak normális, ép kekszek is :).
A nagyobbakon a minta sem maradt meg olyan szépen, de azért lett 1-1 egész mutatóba:



Juharszirupos keksz

Ennek a keksznek a története is hasonló, csak éppen Piszke oldalán található a leírás.


Mivel a Peti szokott nekem hozni juharszirupot, így a legnehezebb hozzávaló adva volt!

9 dkg cukrot habosra kevertem 12,5 dkg vajjal, majd hozzákevertem 8 dkg juharszirupot, 1 kisebb tojás sárgáját, 1 cs. vaniliás cukrot, csipet sót, majd a végén 25 dkg lisztet. Elég lágy massza lett, amit folpackba csomagoltam és kb fél órára betettem a hűtőbe.
Lisztezett deszkán kinyújtottam kb 2 mm vastagra és szívformával kiszaggattam. (Nem saját ötlet - sajnos-, de nekem sem volt levélforma kiszúróm, így követtem a blog tanácsait.) A második legnagyobb szív kiszúrót használtam, így elég nagy kekszek lettek - legközelebb elég lesz jóval kisebb is.



Levélkéket csippentettem hozzájuk, az erezetet pedig villával húztam/nyomtam bele.
Előmelegített sütőben 180 fokon nekem kb 12-13 perc alatt sült meg.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése