2017. február 10., péntek

Túrós-pudingos pite

Tavaly kaptam a Petitől egy nagyon szuper pitesütő formát (abszolút nem tapad és az alja kiemelhető, élmény vele sütni), azonban eddig csak quiche-t próbáltam vele - az isteni lett!! Az édes pitére csak mostanában került sor, és persze biztosra mentem Gizi isteni pudingos túrós sütijével. Annyira finom volt, hogy nem sokkal később újra megsütöttem. ☺



Hozzávalók a tésztához:
- 25 dkg liszt
- 12,5 dkg vaj
- 6 dkg porcukor
- 1 db nagyobb tojás
- 1 tk sütőpor
- csipet só - ezt én kifelejtettem ☺

A tésztát gyors mozdulatokkal összedolgoztam, majd betettem a hűtőbe annyi időre, amíg a töltelék elkészült. Most csak kézzel állítottam össze, de olvastam valahol, hogy az aprítóval is meg lehetne csinálni - talán majd egyszer kipróbálom 😊


A töltelék 2 részből áll legalább - bár most belecsempésztem egy harmadik réteget is!

A pudingos részhez: 1 csomag pudingot (eddig vaníliával és étcsokival próbáltam, mindkettő isteni finom), 3 ek cukorral és 5 dl tejjel felfőztem és hagytam hűlni - néha megkevertem, hogy a teteje ne bőrösödjön.

A túrós részhez 25 dkg túrót kikevertem 1 ek tejföllel, 10 dkg cukorral, 1 ek vaníliás cukorral, 1 db tojással és 2 dkg étkezési keményítővel. A reszelt citromhéj most nem került bele, mivel a lemon curd-ből tettem bele egy réteget - kb 4 púpozott evőkanállal.


A hűtőből kivettem a tésztát, a 2/3-át kinyújtottam és kibéleltem vele a formát. Elterítettem rajta a kihűlt pudingot, erre rákanalaztam a lemon curd-öt, majd a túrós töltelék következett. A tetejére a tészta maradék részét nyújtottam ki, kis formákkal kiszúrtam belőle mintákat és befedtem a pitét. Előmelegített sütőben 160 fokon kb 40 percig sűlt.



A múltkor étcsokis puding került a túrós töltelék alá és kis rudakat sodorva rácsoztam a tetejét. Sajnos a képen nem látszik, hogy milyen finom!!


Ma a Cicero új helyet talált magának - eddig is nagyon szerette a fürdőszobát, de eddig csak a kádba ugrott bele mindig (eddig szerencséje volt, mert nem volt benne éppen víz), most viszont megvárta, amíg szépen kitörlöm a mosdót és kényelmesen elhelyezkedett benne. 😄😄



2 megjegyzés:

  1. ÓÓÓÓ, ez a pite valami isteni finom lehet, ki kell hogy próbáljam lemon curd réteggel is. Szuper az új pitesütőd, süssél benne még sok-sok finomságot. Nekem is ilyen van, és nagyon szeretem, mert nem úgy kell kibányászni belőle a pitét. Nagyon köszönöm, hogy megemlítettél, és belinkelted a receptet! Szép hétvégét kívánok! Puszi

    VálaszTörlés
  2. Drága Gizi! Még szép, hogy emlegettünk, miközben a remek sütidet eszegettük! :-) Próbáld ki lemon curd-del is, tökéletes harmóniában van a három réteg!
    Biztosan sűrűn fogom használni ezt a formát, így legalább nem egy teljes tepsi sütit eszünk meg :-D. Megyek, gyűjtök még ötleteket! :)))

    VálaszTörlés