2016. január 25., hétfő

Pulykamell New Orleans módra

Ezt a receptet sok évvel ezelőtt olvastam valahol és annyira egyszerű volt, hogy még én is könnyen meg tudtam jegyezni :-). Ebben persze a neve is sokat segített - arra nem sikerült rájönnöm, hogy mitől lett New Orleans módra, de szívesen utána járnék, hogy arrafelé valóban ez-e a módi pulykaszelet ügyben :).


A hozzávalók:
- 50 dkg pulykamell (vagy csirke)
- 50 dkg brokkoli
- 20 dkg gépsonka
- 20 dkg sajt
- só, bors, esetleg szárnyas fűszerkeverék
- 1 ek olaj


A húst szeletekre vágjuk, kicsit kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk/fűszerkeverékkel megszórjuk és az olajon mindkét oldalukon átsütjük. Közben a rózsáira szedett brokkolit sós vízben csak roppanósra főzzük. Egy tepsiben vagy tűzálló tálban rétegezzük a kisűlt húst, a leszűrt brokkolit, majd a tetejére a sonkát.


Az egész megkoronázásaként befedjük a sajttal: most lereszeltem, de volt, amikor szeletelt sajt volt itthon, azt tettem rá - mindkét módszer tökéletes.



A 200 fokon sütőben nagyon gyorsan elkészül, kb 15-20 perc, hiszen minden készen van, csak picit összesülnek a dolgok és ráolvad a sajt. Vendégeknek is remek - már ha szeretik a húst és a brokkolit -, mert mindent előre elkészíthetünk és csak egy gyors sütésre van szükség.



És a végére a Buddy - hiszen ezer éve nem volt róla itt kép. Most januárban volt 2 éves, ha sikeres volt a december végi aktus, akkor hamarosan büszke apa. :)
Kihasználtuk azt a néhány órát, amíg volt hó, és jókat kirándultunk a környéken.


Igen, tényleg olyan mint egy medve :)


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és most szívesen meg is enném ebédre. Én is szeretem a brokkolit, sőt a férjemmel is kezdem megszerettetni, így megfogom csinál valamelyik nap. Köszi az ötletet.
    Jól megnőtt ez a kutyus, finom puha lehet a bundája, jó lehet megsimogatni.

    Szép hétvégét kívánok! Gizi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon örülök, hogy tetszett ez a finom kaja - érdemes megcsinálni, mert hamar elkészül és nagyon finom, nálunk a húsimádó férjemnek is nagy kedvence :).
      Azt mondják, hogy a kutya 2 éves koráig nő, utána már csak erősödik - szerintem jó lenne, ha a Buddy már nem sokat erősödne! De imádjuk, amilyen nagy, olyan kedves is - már ha olyan kedve van :D.
      Köszi, hogy benéztél!

      Törlés