2020. március 30., hétfő

Nagyon diós román krémes

Szerencsére nagyon sok diónk van és szeretjük is a diós sütiket. Ehhez a nagyon-nagyon finom sütihez mindkettő elengedhetetlen 😃

A sütit a kedvenc FB csoportomban osztották meg és amint megláttam, rögtön tudtam, hogy ez kell nekünk!
Nagyon egyszerű és elképesztően finom 😋


Hozzávalók a tésztához:
- 50 dkg liszt
- 10 dkg darált dió
- 25 dkg cukor
- 2 ek méz
- 1 kk szódabikarbóna
- 4 db tojás

A tészta hozzávalóit összegyúrtam és a hűtőben pihent másnapig. (Volt, hogy gyorsabban akartam sütni, akkor is minimum 2 órát hagytam a hűtőben.)
A tésztát négyfelé osztottam és kinyújtottam őket. Az biztos, hogy az egész műveletnek ez a legnehezebb része, ugyanis a tészta nagyon (de tényleg nagyon!) ragad. A lisztezés nem volt elég, így a folpack (esetleg zsírpapír) közötti nyújtás működött nekem a legjobban.
Akkora tésztákat nyújtottam, (lehetőleg egyformákat 😃), hogy a (kb 30x40-es) tepsi hátán meg tudjam őket sütni.
Mivel mézes és nem túl vastag, nem szabad sokáig sütni! Nekem laponként kb 7-8 perc volt.




Hozzávalók a krémhez:
- 40 dkg darált dió
- 25 dkg porcukor
- 1 liter tejföl
- 2 cs. vaníliás cukor
- 1 mk fahéj

A krém hozzávalóit csak egyszerűen, hidegen összekevertem és a kisült (és kihűlt) lapokat megtöltöttem vele.
És jöhet a legnehezebb rész: másnapig hűtőben tartani!



Másnap szépen lehet szeletelni.


Mint  a mézes sütiknél általában, ha sikerül néhány napig még őrizgetni belőle egy keveset a hűtőben, akkor talán még finomabb lesz 2-3 nap múlva.
Többről nem tudok beszámolni, mert annál hosszabb ideig nálunk még nem maradt belőle!

1 megjegyzés: