2016. január 23., szombat

Vaníliás karika

Régen nagyon szerettük a bolti vaníliás karikát (és persze a pilóta kekszet is), de mostanában nem szoktam ilyesmit venni, így ezer éve nem is ettünk.

Valamikor decemberben a nagy karácsonyi sütiözön közepette osztotta  meg a FB-on a Bóbita konyhája a receptet.

Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
15 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1 csipet só
0,5 citrom reszelt héja (én a levét is beletettem)
25 dkg margarin (én vajat használtam, picit kevesebbet)
2 db tojássárgája
1 mk szódabikarbóna


Az alapanyagokat összedolgozzuk, majd 6-7 mm-esre kinyújtjuk. A recept szerint nem szükséges hűtőbe tenni, de én most egy kicsit betettem, hogy összehangoljam a sütő melegítését a kenyérrel - nem hiszem, hogy árt a tésztának, max, eleinte kicsit nehezebb nyújtani :).  A 6-7 mm nem biztos, hogy sikerült, szerintem az enyémek kicsit vékonyabbak lettek - legközelebb lemérem :), Mindenesetre 30 db lett belőle.
Kerek formával kiszúrjuk, majd a közepüket is és sütőpapírral bélelt sütőbe tesszük. Kb 180-200 fokos sütőben készre sütjük: figyelni kell, gyorsan elkészül. Nekem most 12-15 perc alatt készen lettek,
Amíg hűlnek, gőz fölött felmelegítjük a 10 dkg csokit, a végén keverünk még hozzá 2-3 ek tejet és 3 dkg vajat. A karikák talpát belemártjuk a csokiba - a felesleget egy késsel, vagy csak egyszerűen a tál szélén lehúzzuk, majd hagyjuk száradni.


Amikor teljesen megszárad a csoki, akkor a csokis felével összeforgatva remekül tárolhatjuk egy jól záródó dobozban - persze ha nincs rajta lakat, akkor villám gyorsan fognak eltünedezni a karikáink :).


Annyira finom lett, hogy hamarosan csak a hűlt helyét nézegethetjük: máris gondolkozhatok, mi legyen a következő finomság, amit rövid ideig bepakolhatok a dobozokba :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése