2017. augusztus 30., szerda

Svéd ropogós kenyér

Ezt az isteni ropogtatni valót évekkel ezelőtt találtam Kocsis Hajnalka blogján és számtalanszor megsütöttem, mindig ugyanolyan határtalan ovációt kiváltva a kóstolókból. A recept úgy tökéletes, ahogy van, igaz már csináltam úgyis, hogy maradék reszelt sajtot kevertem hozzá - nem rontotta el 😃. Ez az a ropi, amit mindig megsütök a Petinek útravalónak és persze magunknak is, mert megunhatatlan! 


Hozzávalók:
- 125 gr tk rozsliszt
- 100 gr tk búzaliszt (általában tönkölyt szoktam használni)
- 45 gr zabpehely
- 200 gr vegyes mag (szezámmag, lenmag és napraforgó vagy tökmag vegyesen)
- 1 tk sütőpor
- 1 tk só
- 1 dl olaj
- 2 dl víz

A szárazanyagokat egy tálba mérem, összekeverem, majd hozzáadom az olajat és a vizet, elkeverem és legalább fél órát hagyom állni.
Ebből a mennyiségből 2 db nagy tepsinyi lesz. A felét egy sütőpapírra helyezem, erre egy újabb sütőpapír kerül és így nyújtom ki tepsi méretűre. A széleit az alsó sütőpapírnak visszahajtom a tésztára, így aránylag a egyenes lesz a széle a nyújtás után.


Ízlés szerint felszeletelem - egy nagy kést használok hozzá, amit nem húzok, hanem csak nyomok a tésztán. Persze lehet vékonyabbra is vágni, de nekünk ez a méret nagyon bejön (összesen 28 db egy tepsiben).


Sütőpapírral együtt áthúzom a tepsire, kinyújtom a másik felét is és mehet az előmelegített sütőbe: 180 fokon sütöm légkeveréssel 40 percig - kb félidőben cserélem a két tepsit.
Nem tudom, mennyi ideig marad meg friss ropogósnak: ha nem esszük meg azonnal, akkor is csak néhány napig tart ki. Szoktam kérdezni a Petit is, hogy amit elvisz, az meddig finom, de nála is pillanatok alatt elfogy, és azalatt tökéletes marad.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése