2023. december 10., vasárnap

Sütőtökös csavart kalács

 A sütőtök az utóbbi időben nagy kedvencünk lett: a frissen sűlt szeleteket azonnal leellenőrizzük 😋 és ha marad, akkor igyekszem valami finomságot is készíteni. Gyakran készítek belőle golyócskákatkuglófot, krémlevest, vagy akár krémet süteménybe, de most valami másra vágytam: finom puha kalácsra.


A tészta hozzávalói:

  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 db nagy tojás
  • 2 ek cukor
  • 5 dkg vaj
  • 2 dl tejszín
A lisztet átszitáltam, majd az összes hozzávalóval együtt összegyúrtam és hagytam kelni. Fél óra múlva átmozgattam és hagytam duplájára kelni.


Töltelék hozzávalói:
  • 30 dkg sűlt sütőtök
  • 1 ek kakaó
  • 1-2 ek baracklekvár
  • 1-2 ek cukor
  • 1-2 ek darált keksz
  • 10 dkg mazsola 
  • 1 kk fahéj
A mazsolát forró vízben megmostam. A sütőtököt villával összetörtem, majd hozzákevertem a többi hozzávalót.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, megkentem a töltelékkel.


Feltekertem, mint a bejglit, (itt érdemes áthelyezni a tepsibe a sütőpapírra) majd éles késsel hosszában kettévágtam. Óvatosan a kettévágott részt felfelé fordítottam.


A két szárat összefontam, a végeket összefogtam és - ha eddig nem tettem rá a sütőlapra, akkor most - ügyesen alányúlva áthelyeztem. 


Előmelegített 200 fokos sütőbe tettem, a hőfokot 10 perc múlva egy kicsit visszavettem és 30-35 percig sütöttem. Amikor megsűlt, még forrón átkentem juharsziruppal. (Ha nincsen, akkor tökéletes egy kis tejjel elkevert méz is, vagy akár el is hagyható.)
Melegen-hidegen is nagyon finom volt!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése