2021. december 11., szombat

Karácsonyi sütőtökös kuglóf

A sütőtök azon ritka dolgok közé tartozik, amit egyáltalán nem szerettem gyerek/fiatal koromban. A Mama sütött néha és próbálkozott, hátha rajta kívül bárki is enne belőle, de általában nem tolakodtunk érte! Persze az is lehet, hogy a sok évvel ezelőtti sütőtökök nem voltak ilyen finomak, mint a mostaniak, vagy csak változott az ízlésünk - de mostanában rendszeresen veszek és nagy örömmel fogyasztjuk. Most a megsütött sütőtökből egy kicsit másképp hasznosítottam.



Hozzávalók:
  • 40 dkg megsűlt sütőtök
  • 8-10 dkg cukor (attól függ, milyen édes a tök)
  • 1 db tojás
  • 1 vaníliás cukor
  • pici rum (elhagyható, de nem érdemes :-) )
  • 4 ek olaj
  • 20 dkg liszt
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk mézes fűszerkeverék
  • 1 csapott kk fahéj
  • 15 dkg kockára vágott birsalmasajt (ha nincs, akkor mazsola, vagy amit szeretünk)
  • a tetejére csokoládé ganache és kókusz reszelék


A sütőtököt leszedtem a héjáról és egy villával összetörtem. A tojással és cukrokkal együtt jól összekevertem, majd hozzáadtam az olajat és rumot és azzal is kevertem egy kicsit. A lisztet összekevertem a fűszerekkel, a sütőporral és a szódabikarbónával és hozzászitáltam a keverékhez, összevegyítettem őket. A végén beleforgattam az apró kockákra vágott birsalmasajtot.
Vajjal kikent sütőformába kanalaztam a masszát és előmelegített 180 fokos sütőben kb 30 perc alatt megsütöttem. Néhány percig hagytam hűlni a formában, majd  kiborítottam egy tálra és ott hűlt tovább.


A tetejére 10 dkg étcsokoládét olvasztottam 0,5 dl tejszínnel (éppen ennyi maradékom volt), így viszont jó sűrű lett a ganache-om. Rákanalaztam a tészta tetejére és jól megszórtam kókuszreszelékkel.
Még picit langyos volt, mikor megkóstoltuk - isteni finom volt! 😋










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése