2023. október 19., csütörtök

Sütőtökös golyók

 Ismét itt van az ősz, ismét itt van a sütőtök szezon. 

Ha visszagondolok, hogy gyerekkoromban a Mama hányszor próbált rábeszélni, hogy egyek én is sűlt tököt és én mennyire nem szerettem! Lehet, hogy én változtam, lehet, hogy a tökök lettek finomabbak, de most nem kellene már győzködnie. 😍

Ez az egyszerű és gyors desszert azoknak is ízlik majd, akik még nem tartoznak a sütőtök-kedvelők táborába!

Hozzávalók:

  • 30 dkg sűlt sütőtök (héj nélkül)
  • 30 dkg darált keksz
  • 4 dkg porcukor (attól függ, milyen édes a tök)
  • 1 ek sárgabarack lekvár
  • 1 ek kakaó
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 ek olaj
  • 2-3 ek kókuszreszelék a hempergetéshez

A megsűlt tököt egy kanállal kiszedem a héjából és egy villával alaposan összetöröm. Hozzákeverem a darált kekszet és a cukrot, majd elfelezem.


Az egyik feléhez teszek 1 ek sárgabarack lekvárt és 1 ek kakaót. Összekeverem, kis golyókat formázok belőle és kókuszreszelékben meghempergetem őket.


A tészta másik feléből is kis golyócskákat csinálok. Az étcsokoládét felolvasztom, elkeverek benne 1 ek olajat. A golyócskákat megforgatom a felolvadt csokiban (egy villára teszem a golyót, úgy merítem bele a csokiba), majd sütőpapírra teszem száradni és mehetnek a hűtőbe.



Amint megszilárdul a csoki azonnal fogyasztható (illetve a kókuszba hempergetettet rögtön meg is kóstolhatjuk 😉) és megversenyeztethetjük, hogy melyik verzió ízlik jobban. Nálam egyelőre döntetlen az állás. 😂


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése