2016. november 29., kedd

Sütőtökkrémes mákos rolád

A múltkor vettem két sütőtököt: az egyikből remek krémleves készült, a másikat pedig megsütöttem. Szegény utóbbinak nem volt nagy sikere, pedig tényleg nagyon finom édes volt, mégis a hűtőben szomorkodott már egy ideje. Gondoltam egy nagyot (és a FB sütis csoportból merítve ihletet) sütöttem egy finom sütikét.


Mivel máknak bőviben vagyunk a tésztához a mákos bögre tészta receptjét használtam fel. Ezt általában dupla mennyiségben szoktam sütni a normál tepsiben - akkor elég magas lesz ahhoz, hogy szétvágva lekvárral vagy krémmel tudjam tölteni. Most csak az alap mennyiséget sütöttem és a nagy tepsiben. 
Ez a mostani remek alkalom volt arra is, hogy lemérjem a bögre-mennyiségeket - valami miatt nem kedvelem a bögrés hozzávalókat, jobb szeretem ha pontos mennyiségek szerepelnek.


Hozzávalók a tésztához:
- 25 dkg cukor
- 2 db tojás
- 3-4 dkg vaj
- 15 dkg liszt
- 15 dkg darált mák
- 2 dl tej
- 1 cs sütőpor (most csak felet tettem bele, nem akartam, hogy nagyon magas legyen)

A cukrot a vajjal és a tojásokkal habosra kevertem, majd felváltva hozzákevertem a sütőporral elkevert lisztet, a mákot és a tejet. A tejből a végén mindig visszatartok egy kicsit, amit csak akkor adok hozzá, ha igényli a massza - nehogy nagyon híg legyen.
A nagy (gáz) tepsit kibéleltem sütőpapírral, elterítettem benne a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütöttem. (tűpróba!)
Amikor elkészült a sütőpapírral együtt feltekertem és hagytam hűlni.
Amíg hűlt bőven volt időm elkészíteni a krémet:
A megsűlt 30 dkg sütőtököt megszabadítottam a héjától és egy villával összetörtem. Kevertem hozzá 10 dkg mézet, 25 dkg mascarponet és 1 kk fahéjat. 1,5 dl tejszínt (most hulalát) habbá vertem és óvatosan beleforgattam a krémbe. 


A kihűlt tésztát kitekertem, a krém 2/3 részével megtöltöttem és föltekertem. (Persze picit megrepedt, talán nem kellett volna még langyosan kíváncsiságból kitekerni!!) A maradék krémmel kívülről bevontam a roládot és kis ideig hűtőbe tettem, hogy könnyebb legyen szeletelni. Szerintem nagyon finom. Amíg a Pisti nem tudta, hogy miből van ő is fenségesnek találta, a sütőtök tudata kicsit levett (nála) az élvezeti értékből.☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése