2023. december 27., szerda

Sós omlós aprósütemény

 Ezt a süteményt már régóta nézegetem a FB-on, ahol az egyik kedves ismerősöm rendszeresen elkészíti. Ránézésre pont az, amit sok-sok évvel ezelőtt is lehetett venni a boltokban és most is töretlen népszerűségnek örvend a cukrászdákban vagy dobozolva az élelmiszer áruházakban. Ránézésre. Viszont a valóságban ég és föld! 


Szerencsére most Karácsonyra megsütöttem és nem, egyáltalán nem fürészpor jellegű nyögvenyelős sütemény, hanem az a fajta, amit nagyon nehéz abbahagyni.😂


Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg só
  • 7 gr sütőpor
  • 1,5 dkg élesztő (eredeti receptben 5 g szárított szerepel)
  • 4 db tojássárga
  • 35 dkg vaj/margarin
  • 10 dkg tejföl
  • tetejére 1 tojás + magok vegyesen, ízlés szerint (most szezámmag, lenmag és mák került rá, de a Pisti kedvéért legközelebb teszek rá köménymagot is)
Először a lisztet összemorzsoltam a HIDEG vajjal, majd az összes többi hozzávalóval együtt összegyúrtam. Egy 20x30 cm-es téglalapot nyújtottam belőle, megkentem a tetejét a felvert tojással és megszórtam a különböző magokkal.

Egy nagy késsel 2x2 centis kockákra  vágtam. Arra figyelni kell, hogy a kést ne húzzuk, hanem felülről csak nyomjuk lefelé a vágás közben, és akkor szépen sikerülnek a kockácskák.
Sütőpapírral bélelt nagy sütőlapra tettem őket kis távolságra egymástól és előmelegített 230 fokos sütőben légkeverésen sütöttem 5 percig, majd visszavettem a hőfokot 210 fokra és még 10 percig sűlt. Az eredeti receptben az alacsonyabb hőfokon csak 7 perc volt megadva, de mi a kicsit sültebb dolgokat jobban szeretjük.


Elég nagy részét a kisülés után rögtön leellenőriztük. Örömmel jelenthetem, hogy kitünő minősítéssel ment át a vizsgán. 😉 Azt a keveset, ami maradt, fémdobozba zártam és elvileg abban hosszasan tárolható - nálunk ez csak néhány nap volt, de addig tényleg tökéletesen finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése