2023. november 27., hétfő

Bounty szelet

 Valami gyorsat és finomat akartam sütni - mindenféle gondolat kavargott a fejemben, amikor hirtelen eszembe jutott ez az ötlet és szerencsére el is készítettem. Kókuszos vajas piskóta pudingos csokiskrémmel töltve. Nagyon egyszerű és nagyon-nagyon finom.

Az elkészítést a krém előkészítésével kezdtem: 1 db étcsokoládés pudingport elkevertem 3 ek cukorral, 4 dl tejjel és folyamatosan keverve sűrűre főztem, majd félretettem hűlni. Amíg hűlt a puding, elkészítettem a piskótát.


Hozzávalók a piskótához:

  • 15 dkg vaj
  • 4 db tojás
  • 10 dkg cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 10 dkg liszt
  • 0,5 cs. sütőpor
A vajat a cukorral és a tojássárgákkal habosra kevertem, majd hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és a kókuszreszeléket. A tojásfehérjéket habbá vertem és óvatosan beleforgattam a masszába. Egy téglalap-alakú kisebb tepsit (28x7x8 cm) kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a piskótatésztát és előmelegített sütőben légkeverésen 170 fokon kb 20-25 perc alatt megsütöttem. 
Amikor elkészült, a biztonság kedvéért tűpróbával ellenőriztem, hogy a belseje is megfelelően megsült-e, majd hagytam hűlni.

A krémhez 15 dkg vajat habosra kevertem 10 dkg cukorral, majd hozzákevertem a kihűlt pudingot. 

A kihűlt piskótát vizszintesen kettőbe vágtam, az egyik felét megkentem a krém kisebb felével, rátettem a piskóta másik felét, majd a tetejét és az oldalát körben bevontam a maradék csokis krémmel. 

Néhány órára betettem a hűtőbe.


Nagyon kellemes ízvilágú süti lett és őszintén meg kell vallanom, hogy nagyon kiadós is: 1-1 szeletnél többet nem tudtunk belőle egyszerre megenni.

Viszont így néhány napig kitartott: a hűtőben állás egy picikét sem rontott rajta és többedszerre sem tudtuk megunni. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése