2017. augusztus 20., vasárnap

Sajtos csirkemell sütőben sütve

Évekkel ezelőtt mindenki ezt sütötte, mindenki imádta. Mi is. Aztán valahogy mostanában feledésbe merült, évek óta nem sütöttem. Szerencsére most eszembe jutott: nagyon egyszerű, gyorsan elkészül és nagyon finom.


Hozzávalók:
- 60 dkg csirkemell (kb) egyforma szeletekre vágva
- 3 db tojás
- kb 30 dkg sajt reszelve
- liszt a forgatáshoz
- só
- esetleg pici bors
- kevés zsiradék az edény kikenéséhez

A csirkemell szeleteket enyhén megsóztam, és mintha paníroznám megforgattam a lisztben, a felvert tojásban és a lereszelt sajtban. Egy nagyobb jénait kikentem (ez most egy kis maradék kisűlt szalonnazsír volt) és a sajtos csirkemelleket egymás mellé lepakoltam. Ebből a mennyiségből két rétegnyi lett - nagyobb tepsiben is lehet, akár egy rétegben is, de így egy kicsit szaftosabb marad szerintem. A maradék tojást ráöntöttem és a maradék sajtot is rászórtam, majd lefedtem a tetejével és 180-200 fokon sütöttem kb 1 órát. 


A vége felé levettem a jénai tetejét és egy picit még pirítottam, hogy szép piros legyen és ropogós legyen. Most basmati rizzsel és saját kovászos uborkával ettük, de krumplipürével is nagyon finom.


2 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon szeretjük, és most hogy mondod, milyen régen nem csináltam már. Köszi az ötletet, jövő vasárnap ez lesz az ebéd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy régen mennyire szerettük? Örülök, hogy ötletet tudtam adni 💖😃

      Törlés