2017. augusztus 1., kedd

Fügelekvár

Imádom a fügelekvárt.
És végre saját termésből készíthettem!! 💗


Két kis bokrot ültettünk néhány éve, amikor ideköltöztünk. Persze az első évek szörnyű hideg telei megviselték őket, hiába takargattuk, nem sokat tudtak fejlődni. Tavaly kicsit jobb volt a helyzet, a bokrok szépen erősödtek, de termés csak nagyon kevés volt rajtuk. Viszont végre idén!! Persze ez sem olyan sok, de olyan jó érzés volt leszedni egy tállal!


A receptet Gizinél találtam, mivel most nem volt itthon gyömbér, így az kimaradt. 
A fügéket megmostam, kisebb darabokra vágtam. Ez a mennyiség egy picikével több, mint 1 kg volt. Az összevágott gyümölcshöz hozzáadtam 25 dkg cukrot, 1 tk fahéjat és 1 csapott ek vaníliás cukrot, meglocsoltam egy kevés citrommal (amennyi volt itthon), összekevertem és hagytam kicsit állni.
Utána föltettem a tűzre és elkezdtem főzni. Kicsit rásegítettem botmixerrel, hogy gyorsabban szétfőjön - nem teljesen pépesítettem, maradtak benne kisebb darabok. A főzésnél érdemes nagyobb edénybe tenni, mint amit igényelne és nagyon aktívan kevergetni, mert bizony nagyon-nagyon köpködős fajta. Körülbelül 20-25 perc alatt szépen besűrűsödött. A recept ugyan nem ír tartosítót, de én nem mertem kockáztatni, így tettem hozzá egy picike szalicilt.
Forrón üvegekbe szedtem, néhány perce fejre állítottam őket, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni.

Ebből a mennyiségből csak néhány kis üvegnyi lett. És persze egy picike kimaradt kóstolóba!  Isteni lett! Már alig várom a jövő évi termést! ( Azért szerencsére még annyi maradt a bokrokon, hogy frissen is eszegethessünk!)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése