2017. augusztus 9., szerda

Mákos csodasüti

Megérkezett a finom friss idei mák tegnap Bettytől és természetesen ma sütnöm kellett valami mákosat! És ha új mák, akkor új recept! Ezt már régen kinéztem, így most elérkezett az idő, hogy meg is süssem.




Hozzávalók a tésztához:
- 25 dkg liszt
- 3 dkg vaj
- 0,5 cs sütőpor (a recept 1 egészet ír, de szerintem ez is elég)
- 10 dkg porcukor
- 3 db tojássárgája
- kevés tej - kb 0,5 dl

A tészát összedolgoztam, folpackba csomagoltam és betettem a hűtőbe. Amíg pihent elkészítettem a mákos részt.


Hozzávalók a mákoshoz:
- 5 ek lekvár (most ez kb 40 dkg ribizli lekvár volt)
- 20 dkg vaj
- 20 dkg cukor
- 20 dkg liszt
- 20 dkg darált mák
- 0,5 cs. sütőpor (itt is egy egész helyett)
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 dl tej
- 3 db tojásfehérje
 lehetett volna még reszelt citromhéjat (nem volt itthon), vagy esetleg egy kis fahéjat tenni még bele

A vajat habosra kevertem a cukrokkal. Amíg a gép dolgozott habbá vertem a tojásfehérjéket.
A cukros vajhoz kézzel hozzákevertem a sütőporral elkevert lisztet, a mákot és a tejet - körülbelül piskótatészta állagúnak kell lennie.



A tészta egyik felét kinyújtottam és behelyeztem a tepsi aljára. Megkentem bőven lekvárral. A maradék, kb 2 ek lekvárt szintén belekevertem a mákba, valamint a tojásfehérje felvert habját. Ez a massza került a tésztára.


A tészta másik felét is kinyújtottam, befedtem vele sütit, kicsit megszúrkáltam a tetejét és előmelegített sütőben 180 fokon készre sütöttem. Ez nekem kb 30-35 perc volt. De a biztonság kedvéért természetesen tűpróbával ellenőriztem.
Hagytam hűlni, majd szépen kockákra vágtam.


Nagyon finom, egyszerű sütemény. Elég sokat megettünk kóstolóként, kiváncsi vagyok, milyen lesz holnapra. A Pisti valószinűleg fog hozzá kérni még lekvárt 😆



4 megjegyzés:

  1. Jöttem elolvasni :-).
    Nagyon fincsi lehet! Ki fogom próbálni.Van még Betty mákjából.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan ízleni fog! És aránylag kevés mák kell hozzá. És ami a legcsodálatosabb, hogy a maradék is finom, nem ártott neki az állás :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Kiváncsi vagyok, hogy tetszik! Remélem, Nálatok is sikere lesz! :)

      Törlés