2017. augusztus 13., vasárnap

Ringló-krémleves

Kaptunk az egyik kedves szomszédtól egy vödörnyi ringlót, további hasznosításra. Még annyira nem volt érett, hogy lekvárt lehessen belőle főzni - van még a fán 😃 - viszont befőttnek, csak úgy eszegetni és levesnek tökéletes. Bár a Pisti saját bevallása szerint nem szereti a gyümölcs leveseket, azért mostanában próbálkozom becsempészni egy-két verziót. 
Ez a tejszínes krém leves verzió szerencsére nagy sikert aratott!



Nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető: talán a hűlést volt a legnehezebb kivárni 😊
Hozzávalók:
- kb 70-80 dkg ringló
- kb 1 víz
- 7-8 ek cukor (függ a ringló édességétől)
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 ek citromlé
- 2,5 dl tejszín
- 1 cs vaníliás pudingpor
- 1 csapott kk őrölt fahéj
- 1 késhegynyi őrölt gyömbér


A ringlókat megmostam, kimagoztam, néhány szemet félretettem, a többit pedig a vízben a fűszerekkel és a fele cukorral, a vaníliás cukorral feltettem főni. Amikor megfőtt botmixerrel összeturmixoltam. A pudingot elkevertem a tejszínnel és a maradék cukorral, behabartam a levest - felforraltam és kevergetve 1-2 percig főztem. Hagytam kis ideig hűlni, de még melegen belekevertem a kis darabokra vágott félretett ringlókat. Hidegen tejszínhabbal tálaltam.



Utóirat: másnapra inkább kicsit desszert-szerű lett, mint leves - a mi izlésünknek szerintem jobban megfelel, ha legközelebb csak a tejszínnel habarom be puding nélkül. 😍

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése