2017. augusztus 20., vasárnap

Túrós-sajtos krém cukkinibe göngyölve

Amikor megláttam Gizinél ezt a guszta göngyölt cukkinit, rögtön tudtam, hogy ez kell nekem 😋. Cukkinit választottam a kertből és reggelire éppen az egyik kedvencünket csináltam, a túrós-sajtos krémet, így a kettőt házasítottam össze.


Ez a blogbejegyzés most duplán kapóra jön, mert megdöbbenve tapasztaltam, hogy ez az egyik kedvenc reggeli krémünk és még nincs fenn a blogon! Kicsit szoktam változtatni a recepten (pl ha van juhtúró itthon néha abból is kerül bele), de általában ezt a verziót csinálom.
Hozzávalók:
- 25 dkg túró
- 20 dkg ömlesztett sajt
- 8-10 dkg vaj
- só
- bors
- majoranna
- 3-4 gerezd fokhagyma

Az összes hozzávalót alaposan összetöröm, összekeverem, majd a hűtőben hagyom néhány órát összeérni.


Egy közepes méretű cukkinit, aminek még nincsenek nagy magjai megmostam és hosszában vékonyan felszeleteltem. Ehhez nekem a sajtszeletelő vált be leginkább.


Forró vízben blansíroztam - kb egy percig főztem, leszűrtem és hideg vízben lehűtöttem. Utána papírkendőkre szedtem és hagytam, hogy egy kicsit száradjanak. Folpackra pakoltam úgy, hogy kicsit takarják egymást, majd ráhelyeztem a krémet.


A folpack segítségével feltekertem, eligazgattam és betettem a hűtőbe.


Mivel csak reggelire ettük, így a hűtőben éjszakázott, majd igyekeztem egyforma méretű karikákra vágni. Volt itthon még egy pici finom disznósajt, úgyhogy mennyei reggelink lett 😊


Utóirat: most, hogy jobban megnéztem Gizinél, én pont másképp raktam egymás mellé a cukkini szeleteket: 90 fokkal elforgatva szeletelés után nem tekeredne le róla a cukkini. Így se volt nagy baj, mert szépen vissza lehetett igazgatni, de azért legközelebb úgy csinálom!! 😄

2 megjegyzés:

  1. Húúú, ez a tekercs a túrós-sajkrémmel nagyon finom lehetett!! Lopikáztam, és én is megcsinálom, köszönet érte. :) Nem az számít hogyan került a cukkinire, a lényeg az hogy finom volt. Nagyon köszönöm hogy megemlítettél, és belinkelted a blogból a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isteni finom és hidegtálon is megállná a helyét 😍 Az ötlet a Tiéd, természetes, hogy megemlítelek! Puszi 😘

      Törlés