2017. augusztus 27., vasárnap

Majorannás csirkecsíkok

Ezt a receptet nagyon szeretem, mert villámgyorsan elkészül és annak ellenére, hogy egyszerű, nagyon finom. Most például nagytakarítás után "dobtam össze" szinte annyi idő alatt, míg a tészta megfőtt.


Hozzávalók:
- 60 dkg csirkemell (lehet pulykából is, annak kicsit több idő kell)
- 1 db nagy vöröshagyma
- 1 ek zsír, vagy 2 ek olaj, esetleg 5 dkg füstölt szalonna kisütött zsírja
- 2 dl fehérbor
- só
- bors
- 2 ek majoranna (nem elírás, evőkanál)
- 2 dl tejszín
- 1 ek liszt
- 1 db kis paradicsompüré (én most saját készítésű ketchupot használtam)
- a tetejére reszelt sajt


Feltettem egy nagy fazék vizet a spagettinek. Mivel volt még egy kis darab finom házi füstölt szalonna, azt vékony csíkokra vágtam, kisütöttem a zsírját, majd rádobtam a csíkokra vágott csirkemellet és fehéredésig átsütöttem. Kiszedtem a húst, félretettem és a kockára vágott vöröshagymát megdinszteltem. Visszatettem a húst, felöntöttem a fehérborral, sóztam, borsoztam és majorannával fűszereztem, majd lefedtem és hagytam főni.
Közben felforrt a víz, megfőztem benne a spagettit - persze lehet tálalni bármilyen más tésztával is, de mi valahogy ezzel szerettük meg.
Amikor megpuhult a hús behabartam a tejszín-paradicsompüré-liszt keverékkel és még egyet rottyantottam rajta.
Az asztalnál bőven megszórtuk reszelt sajttal, a Pisti még a finom házi ketchupból is tett rá - szerinte így tökéletes. 😍


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése