2017. augusztus 5., szombat

Különleges narancsos süti

Leginkább azért, mivel ebben most nincs narancs 😊
Néhány nappal ezelőtt láttam meg a receptet és nem tudtam szabadulni tőle, (nem is akartam 😂), ki akartam mielőbb próbálni. Az elmúlt napok forrósága nem igazán kedvezett a sütögetésnek, de szerencsére ma egy kicsit enyhűlt a kánikula, így gyorsan nekifogtam. Már csak az az apró hiba volt, hogy nem volt itthon narancs. 😏


Viszont tavaly télen tettem el sütőtökös-narancsos lekvárt és 100 %-os narancslevem is volt, így ezek felhasználásával láttam hozzá.


Ilyen piskótát még soha nem sütöttem (igazság szerint nem is hallottam), de bíztam a receptben és szó szerint követtem a leírást. Illetve annyiban tértem el, hogy dupla mennyiséget sütöttem, mivel nagyobb a tepsim, mint a megadott.
Hozzávalók: 
- 6 db tojás
- 30 dkg cukor
- 3 dl tej
- 1 dl olaj (ez 10 ek-nak felel meg)
- 40 dkg liszt
- 1,5 cs sütőpor (2 volt megadva, de szerintem ennyi is elég volt)

A tojásokat a cukorral habosra kevertem (a géppel), továbbkeverve hozzácsorgattam a tejet, majd az olajat. A lisztet elkevertem a sütőporral és apránként hozzákevertem a tojásos krémhez - ezt már kézi habverővel, könnyedén. Nagyon érdekes, enyhén folyékony masszát kaptam.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem (22x38 cm) és a 180 fokos előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsütöttem. Azért természetesen ellenőriztem, hogy jó-e: beleszúrtam egy fogpiszkálót a közepébe és már nem ragadt rá a massza.
Kivettem a tepsiből és hagytam hűlni.


A narancsos réteghez eredetileg a megmosott egész narancsot le kellene fagyasztani, majd belereszelni a cukros szirupba. Lehet, hogy egyszer kipróbálom azt is, de amíg tart a lekvárom, addig biztos nem, mert ez isteni finom!
Egy kislábosban elkevertem 3 ek cukrot, 2 ek sárgabarack lekvárt, 1,5 dl vizet és 1 dl 100 %-os narancslevet és kb 15 dkg sütőtökös-narancs lekvárt. Felfőztem, hogy minden feloldódjon benne, majd hagytam hűlni. Mikor már csak langyos volt tettem hozzá még 1 ek rum aromát is.


A kihűlt piskótának kb 1/3 részét levágtam és egy tálban apróra tépdestem. Tördeltem hozzá még 5 dkg babapiskótát, hogy még több legyen a nyasszos rész. 😍 A kihűlt lekváros cukorszirupot ráöntöttem és jól elkevertem, hagytam még egy kicsit, hogy a tészta megszívja magát.
Ezután a 2/3 rész piskótára ráhalmoztam a narancsos részt. (Esetleg érdemes még előtte megkenni bőven lekvárral - ez most kimaradt, de akkor még szaftosabb lenne a piskóta és nem mozdulna el a két réteg egymástól). Szépen eligazgattam a tetején.


Már csak a csokit kellett megolvasztani a tetejére: 15 dkg étcsokit 1 ek olajjal gőz fölött megolvasztottam, rácsurgattam a süti tetejére és betettem a hűtőbe, hogy megdermedjen.
Alig vártuk, hogy megkóstolhassuk: nagyon finom, különleges íze van. 
Az biztos, hogy még sokszor el fogom készíteni!!


2018.03.04.

Megcsináltam újra, szerintem ezekkel a változtatásokkal is nagyon finom!


A tésztát a nagy tepsiben sütöttem - így kicsit alacsonyabb lett a tészta, ami a Pisti szerint persze még mindig lehetne vékonyabb. 😁 A tészta tetejét megkentem sárgabarack lekvárral, mielőtt rátornyoztam a tölteléket.
A töltelékbe került kb 5 dkg mazsola is.


A tetejére pedig már régóta ki akartam próbálni ezt a puncs ízű krémet: gőz fölött habosra kevertem 15 dkg vajat, 15 dkg cukrot, 1 cs. főzés nélküli puncspudingport és 2 ek tejet. Mikor már majdnem kész volt, még egy pici rumaroma is került bele.
Elsimítottam a sütemény tetején és hagytam hűlni, szikkadni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése