2024. január 24., szerda

Málnás túrótorta sütés nélkül

 Általában van itthon túró, mivel nagyon szeretjük, így mindenképp valami túrós sütiben gondolkoztam. Leginkább olyasmire vágytam, aminek a tetejére a saját málnánkból tehetnék egy réteget. Ezért aztán feltúrtam a fűszeres-pudingos tartalék dobozomat a színes tortazselé után és nem akartam hinni a szememnek, hogy pont az nincs itthon, amire leginkább szükségem lenne! Így egy gyors újragondolásra volt szükség és elkészült ez a verzió. 😍


A torta-alaphoz darabosra törtem 13 dkg babapiskótát (lehet kekszet is használni). 8 dkg vajat és 5 dkg étcsokoládét felolvasztottam, hozzákevertem az összetört piskótához és belenyomkodtam egy 24 cm átmérőjű tortaforma aljába, majd betettem a hűtőbe.


Hozzávalók a túrós réteghez:
  • 1 db főzős vanília puding
  • 3 ek cukor
  • 3,5 dl tej
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 50 dkg túró
  • 5 gr zselatin
  • 2 ek víz
A pudingot a tejjel és a 3 ek cukorral folyamatosan kevergetve sűrűre főztem, aztán hagytam hűlni (néha kicsit átkevertem, hogy a teteje ne bőrösödjön be).
A puha vajat habosra kevertem a cukorral és az áttört, krémes túrót is hozzákevertem. A kihűlt pudingot összedolgoztam a túrókrémmel, majd elfeleztem. Az egyik felébe belekevertem az 1 ek vízzel elkevert fele (2-3 gramm) zselatint - amit 10 másodpercig melegítettem a micróban -, és rákentem a hűtőből kivett alapra, majd visszatettem a hűtőbe.



A málnás részhez felfőztem 25 dkg fagyasztott málnát 13 dkg cukorral és hagytam hűlni. Amikor a hűtőben lévő túrós rész már megszilárdult (kb 15-20 perc elég volt, de lehet tovább hagyni), akkor 1 dkg zselatint belekevertem a még langyos málnába. (Ha teljesen kihűlt, akkor célszerű a zselatint 1-2 ek vízzel elkeverni, picit felmelegíteni és úgy hozzákeverni.) A málnát óvatosan ráöntöttem a túróra, majd mehetett vissza a hűtőbe.


Kb fél óra múlva tökéletesen megdermedt a hűtőben, így jöhetett a következő túrós réteg: a félretett túrós krémbe is belekevertem a zselatint - ugyanúgy 1 ek vízzel elkevertem a 2-3 grammot és picikét felmelegítettem -, rásimítottam a málnarétegre, majd mehetett vissza a hűtőbe.

Befejezésül a tetejére készítettem még egy csokis réteget: 1 dl tejszínt felmelegítettem és felolvasztottam benne 10 dkg étcsokoládét. Szép selymesre átkevertem, majd a megdermedt túró tetejére öntöttem és visszatettem a hűtőbe.


Nem tudtunk neki ellenállni, így néhány óra múlva persze megkóstoltuk.😉 Szerencsére már tökéletesen összeállt és a szokásos "rusztikus" (értsd: ronda 😂) sütit sikerült az asztalra tennem. Viszont annyira finom volt, hogy egyből két szeletet kellett kóstolnunk. 


Mivel csak ketten ettük, így jutott másnapra is - ha valakinek van türelme kivárni, érdemesebb csak másnap felvágni, mert az ízek jobban összeérnek és kicsit strong-osabban tart a torta is. Harmadik napról nem tudok beszámolni, annyi időt nem töltött velünk. 😍

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése