2024. január 31., szerda

Gyors kókuszos süti - 250. bejegyzés!

 Ezzel az egyszerű, gyorsan elkészíthető süteménnyel ünneplem meg a 250. bejegyzésemet - szinte el sem hiszem, hogy már ilyen sokat írtam, írogattam! 💖 Szokás szerint vágytunk valami finomságra, de nem volt kedvem hosszasan szöszmötölni, így ezt a kókuszos szeletet készítettem el.


Az alaphoz a régi kanalas süti receptjét alakítottam át egy kicsit.

Hozzávalók:

  • 4 ek cukor
  • 2 db tojás
  • 4 ek olaj
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 1-2 ek (meggy)lekvár - természetesen bármilyen lehet, el is hagyható
  • 2 ek kókuszreszelék
  • 1 ek rétesliszt
  • 3 ek simaliszt
  • 1 ek kakaó
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1 kk sütőpor
Ez a tészta olyan gyorsan összeállítható, hogy kezdhetjük a sütő 175 fokra történő előmelegítésével. 
Amíg a sütő melegedett, a cukrokat a tojásokkal és az olajjal jól kikevertem, hozzákevertem a lekvárt és a kókuszreszeléket. Egy másik tálban a száraz hozzávalókat összekevertem, majd beleszitáltam a tojásos részbe. Beleöntöttem egy 18x25 cm-es kis tepsibe, kb fél óra alatt készresütöttem és a tepsiben hagytam kihűlni. (A biztonság kedvéért egy fogvájóval ellenőriztem, hogy a közepe is tökéletesen megsűlt-e.)



A tetejére főztem egy gyors kókuszos krémet: 2 csapott ek lisztet és 3 ek cukrot elkevertem 3 dl tejjel, majd folyamatos kevergetés mellett sűrűre főztem. Amikor elkészült, belekevertem 10 dkg kókuszreszeléket és hagytam hűlni. A végén még habbá vertem 1 dl tejszínt és azt is óvatosan hozzákevertem a krémhez. (Lehetett volna többet is, de nekem éppen ennyi volt itthon és ez is érezhetően könnyedebbé tette a krémet.)
Befedtem a kihűlt tészta tetejét a kókuszos krémmel, majd néhány színes kandírozott cseresznyével díszítettem. Néhány órára betettem a hűtőbe, majd tálalás előtt négyszögekre vágtam - lehetőleg úgy, hogy mindegyikre jusson a cseresznyéből.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése