2024. január 11., csütörtök

Töltött édesburgonya

 Néhány éve már nagyon szeretjük a batátát - igyekszem változatosan elkészíteni, de legnagyobb kedvencünk a sűlt édesburgonya volt. Eddig. Ez a vegetáriánus töltött verzió viszont tényleg nagyon finom, úgyhogy versenyben van az első helyért.


Kettőnknek 3 db kisebb-közepes édesburgonyát egészben alaposan megmostam, megdörzsöltem, hogy teljesen tiszta legyen, majd szárazra töröltem. Egy kicsit megszurkáltam villával - jó kemény, nagyon nem sikerült beleszúrni - és 180 fokos sütőben sütöttem 45-50 percig. (Ha nagyobb burgonyáink vannak, akkor hosszabb ideig kell sütni, de mindenképp célszerű nagyjából egyforma méretűeket választani, hogy egyszerre készüljenek el.) Amikor elkészül, akkor bezzeg már könnyen bele lehet szúrni a villát! 😄

Kétfelé vágtam a burgonyákat és egy kiskanállal kikanalaztam a közepét. 

Most a tegnapi tojásos fetakrém maradékát (kb a fél adag) használtam fel a töltelékhez. A megsűlt és kiszedett középrészeket összenyomtam (azt akartam írni, hogy törtem villával, de olyan puha volt, hogy inkább krémes volt) és összekevertem a fetakrémmel, majd visszakanalaztam a kivájt batátákba. Forró sütőben 180 fokon sütöttem 20 percig - a fele időnél megszórtam reszelt sajttal, ami akár el is hagyható, de nem érdemes.

Sok-sok friss salátával tálaltam. Pillanatok alatt elfogyott. 😍





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése