2024. január 16., kedd

Gombakrém

 Ismét egy tipikusan ronda, de finom étel. Viszont annyira finom, hogy az első falat után a Pisti rögtön mondta, hogy jegyezzem meg ezt a receptet, mert ilyet sokat kell még csinálnom. 😍


Hozzávalók:

  • 50 dkg gomba
  • 1 db közepes vörös-, vagy lilahagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 3-4 ek (kókusz)olaj
  • bors
  • 1 csipet cayenne bors (elhagyható)
  • 1 mk pirospaprika
  • 1 ek (rétes)liszt
  • 1 db tömlős sajt (10 dkg)

A gombából pörköltet készítettem: a hagymát apróra vágtam és 1-2 ek kókuszolajon megdinszteltem, hozzátettem az apróra vágott fokhagymát, a pirospaprikát és a megtisztított, összevágott gombát. Sóztam és fűszereztem, majd letakartam és puhára főztem - egészen addig, amíg a leve el nem főtt és csak a sűrű pörköltlé volt alatta.
A lisztből 1-2 ek olajon világos rántást készítettem, amihez hozzákevertem a kész gombát és belenyomtam a sajtot. Botmixerrel összetörtem - nem kell nagyon krémesre keverni, szerintem finom, ha néha marad benne 1-2 darab gomba, amire rá lehet harapni.



Kétszerre ettük meg: első reggel piritósra kenve salátával, másnap viszont került a tetejére még egy kis reszelt sajt és csodálatos melegszendvics lett belőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése