2018. június 25., hétfő

Mogyoróvajas habcsók-keksz

Már jó ideje keresgéltem valami finomságot, amire a maradék mogyoróvajamat megfelelően el tudom használni. Sok érdekes receptet végig néztem, végül szűkült a kör: azt már tudtam, hogy keksz lesz belőle. Ezt a receptet Gizinél találtam - mondanom sem kell, hogy egyáltalán nem hasonlít az ő gyönyörű kekszeire, de valami elképesztően finom!


(Majdnem) mindent úgy csináltam, hogy a receptben volt: a 25 dkg mogyoróvajat összekevertem 25 dkg porcukorral, 5 dkg étkezési keményítővel, 1 cs. vaníliás cukorral és 1 db nagy tojással.
Eleinte tartottam tőle, hogy nem fog összeállni, de teljesen jó kis állaga lett!
Pici golyócskákat formáztam belőle, amit sütőpapírral bélelt tepsikre rakosgattam, egymástól kicsit távolabb. Nagyjából 30-32 db lett belőle.
Ahogy Gizi ajánlotta, a tetejüket villával két irányból kicsit megnyomtam: ezzel szétlapítottam a golyókat és minta is került a tetejére. 😃

 
Miközben csináltam, eszembe jutott, hogy van nekem tavalyról finom sűlt cseresznye lekvárom, ami már teljesen besűrűsödött. Így körülbelül a felének a tetejére kiskanállal mélyedést nyomtam és a lekvárból tettem a tetejére. 
Előmelegített 180 fokos sütőben kb 15 perc alatt készre sűlt.
És hogy milyen az íze? Egészen különleges, sokkal inkább habcsók, mint keksz, viszont omlós és eteti magát! De nagyon!!



2 megjegyzés:

  1. Sylvia, ez a keksz valóban "különleges" szerintem igenis szépséges, és valami isteni finom lehet ezzel a lekvárral a közepén. Adtál egy jó ötletet, van itthon mogyoróvaj, így a héten biztosan sütök egy adagot lekvárral a közepén. Nagyon örülök hogy ízlett, és köszönöm hogy megemlítettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gizi! Köszönöm a receptet és a kedves szavaidat :) A keksz kicsit bumfordi lett, de mi így is nagyon szerettük! Azt én is igazolhatom, hogy pillanatok alatt elfogy :)

      Törlés