2018. június 27., szerda

Húsos rakott krumpli-variációk

Ezt az egyszerű és mégis nagyszerű tepsis ételt gombával már sok-sok éve készítem és nagyon szeretjük. Mivel kényelmesen elő lehet készíteni, így tökéletes vendégvárónak is. És eddig a vendégeknek is mindig nagyon ízlett!


Eddig csak a húst változtattam néha és így kaptam szinte mindig új ételt: szoktam készíteni csirkemellel vagy csont nélküli sertés  karajjal, de szerintem a legfinomabb tarjával.
Hozzávalók:
- kb 1,5 -2 kg krumpli
- kb 1 kg csont nélküli hús (csirke, sertés, esetleg pulyka)
- 1 kg gomba vagy cukkini
- 3 dl tejföl
- só
- bors
- fokhagyma
- 3 ek olaj
- kevés liszt
- kb 5-10 dkg reszelt sajt a tetejére


A burgonyát egészben, héjastól vízben megfőzöm. Leszűröm, kicsit lefedve még hagyom állni, majd megpucolom.
Amíg fő a krumpli szeletekre vágom a húst, kicsit kiklopfolom, sózom. A sertéshúst általában lisztben átforgatom, majd a forró olajban mindkét oldalát elősütöm. Nem sokáig, néhány perc az egész.


A gombát/cukkinit megmosom, egyforma darabokra vágom, majd a hús zsírjában sóval, borssal, fokhagymával megdinsztelem. Amikor elkészült belekeverem a tejfölt és elzárom alatta a gázt. Együtt már nem kell sokáig főzni.


Már csak az összeállítás maradt: a krumplit karikákra vágom és az olajjal egy picit kikent tepsibe rakosgatom egymás mellé. Ebből a mennyiségből nekem általában két sor szokott kijönni. Mindkettőt sózom. Eligazgatom a tetején a megsűlt húst és beborítom a tejfölös zöldséggel. A végén bőven megszórom reszelt sajttal.


Mivel egyetlen összetevője sem nyers már, csak annyi időre teszem be a kb 200 fokos sütőbe, amíg egy kicsit összesűl és a tetején a sajt szépen megpirul. Nagyjából 30-40 perc.



Legutóbb nem volt itthon gomba, termett viszont gyönyörű szép cukkini a kertben. Így gondoltam egy merészet, és elkészítettem gomba helyett cukkinivel. 
Az igazat megvallva, sajnálom, hogy eddig nem jutott eszembe!! Nagyon-nagyon finom lett!
És szerencsére az újabb cukkinik várnak a sorukra 😄



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése