2018. június 29., péntek

Gyümölcsös habos-joghurtos torta

Szerettem volna egy finom, gyümölcsös, joghurtos, könnyű tortát sütni, ami nem a megszokott. Végülis különböző kedvenc sütijeinket összekombináltam és elkészítettem ezt az isteni nyári desszertet. Most éppen a ribizlit szedtem le, így az került bele, plusz egy kevés a feketére érett faeperből.


Hozzávalók a tésztához:
- 3 db tojás
- 15 dkg cukor
- 0,5 dl olaj
- 1,5 dl tej
- 20 dkg liszt
- 0,5 cs. sütőpor
- nem folyós lekvár (nekem most meggy)

A tojást a cukorral habosra kevertem a géppel, lassan hozzácsurgattam a tejet és az olajat és még kevertem egy kicsit. A sütőporral összekevert lisztet már csak kézzel kevertem bele és a sütőpapírral kibélelt 26 cm-es tortaformába öntöttem a masszát. Előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt megsütöttem, majd hagytam hűlni.
Amikor kihűlt, kettévágtam. Az egyik lapot rátettem a tálalótálra és a kapcsos formát köréigazítottam. Megkentem jó kemény meggylekvárral és ráhelyeztem a tészta másik felét.


Hozzávalók a krémhez:
- 2 dl tejszín
- 1,5 dl görög joghurt
- 5-10 dkg porcukor (attól függ, mennyire édes gyümölcsöt teszünk hozzá)
- 1 zacskó Express zselatin fix (vagy hagyomás zselatinból 1 ek kevés vízben feloldva)
- gyümölcs izlés szerint

A tejszínt a porcukorral és a zselatin fix-szel habosra vertem, hozzákevertem a joghurtot és óvatosan beleforgattam a ribizlit és a faepret, hogy a gyümölcs ne törjön össze.
Rásimítottam a tésztára. 
Ha nem elég kemény egy kis időre érdemes betenni a hűtőbe, hogy dermedjen egy kicsit. Az enyém már most szép erősen tartotta magát, így rögtön jöhetett a tetejére a csoki.


A tetejére gőz fölött felolvasztottam 10 dkg étcsokoládét 1 dl tejszínnel és kevertem hozzá egy ek porcukrot is. (Igazán nem volt rá szükség, szerintem anélkül is finom lett volna.)
Ráöntöttem a megdermedt joghurtos krém tetejére és egy kicsit elsimítottam. Illetve összeborzoltam. 😄



A hűtőben pihent néhány órát, aztán türelmetlenül felvágtuk - szerencsére addigra minden teljesen megszilárdult - és igen-igen jóízűen elfogyasztottuk. 😂



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése