2018. június 30., szombat

Strawberry meringe pie alias habcsókos eperkrémes kosárkák

Amikor megsütöttem a Lemon meringue pie-t, már akkor ajánlotta a Peti, hogy csináljam legközelebb külön kis formákban: nem kell vágni és szebben mutat. Persze a cukrászdákhoz szokott szemében a külön kosárkák sokkal jobban mutatnak, mint a nagy karika sütemény. És abban tényleg igaza van, hogy a habcsókot nehéz szépen szeletelni.



Először a kosárkákhoz készítettem egy linzer-tésztát:
- 30 dkg rétesliszt
- 12 dkg porcukor
- 10 dkg vaj
- 2 db nagy tojás sárgája
- 3 ek tej

A hozzávalókat összegyúrtam és betettem a hűtőbe kicsit pihenni. Azalatt előkészítettem a kosárkákat - mindegyiket kicsit kikentem olajjal. A tészta mennyisége akár 24 db-hoz is elég, de mivel nekem csak 20 db formám van, így a tésztát 20 felé osztottam és mindegyik kosárkát kibéleltem tésztával. Van egy zacskó babom, amit sütéshez szoktam használni. Minden kosárkába szórtam néhány szem babot, hogy a tészta sülés közben ne púposodjon fel, majd előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütöttem. 



Közben elkészítettem az eperkrémet a lemon curd mintájára. Most nem friss gyümölcsből csináltam, hanem a mélyhűtőben cukorral együtt lefagyasztott epret engedtem ki. (Eredetileg turmixnak szántam, de az valahogy mindig elmaradt. Szerencsére. 😃)
Hozzávalók:
- 20 dkg eper
- 20 dkg cukor
- 10 dkg vaj
- 3 db tojás + 1 db sárgája

Gőz fölött az epret, a cukrot és a vajat elkezdtem főzni. Amikor már minden elolvadt a felvert tojásokat hozzákevertem és folyamatos keverés mellett sűrűre főztem. Körülbelül 15-20 perc. 
Majd félretettem hűlni, néha kicsit megkevertem, hogy a teteje ne bőrösödjön.




A kosárkákba belekanalaztam az eperkrémet (persze a babokat kiszedtem előtte 😂) és elkészítettem a tetejére a habot.
3 tojásfehérjét elkezdtem verni, majd részletekben hozzáadtam 3 púpos ek porcukrot (átszitálva). Mikor szép kemény lett a hab betöltöttem egy habzsákba és abból nyomtam minden kosárka tetejére.


Visszakerültek még a sütőbe, ahol 150 fokon sütöttem, szárítottam kb 20-25 percet. Amikor egy kicsit kihűltek, egy kés hegyével kisegítettem őket a formákból.
Tényleg jó ötletnek bizonyult ez a készítési forma, mert mindenféle szeletelés nélkül, könnyen tudtuk pillanatok alatt befalni a kosárkák nagy részét. 😃


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése