2018. június 26., kedd

Kapubeálló - nyáron

Tavaly tavasszal a Pisti megcsinálta a kocsibeállót - kifogott néhány nagyon hideg napot, de szép lett!
Próbáltuk egy kis virággal feldobni, ami az idei évre szerintem igazán szép lett.


A földből kiemelkedő beton-elemekbe lila illetve sárga délvirágot ültettünk. Egy év alatt olyan szépen elszaporodtak, hogy teljesen befedték a tetejét, sőt, már sok helyen az oldalát is takarják.


Tavasszal, amíg a kukacvirág (előkelőbb néven porcsinrózsa) még nem bújt ki, néhány árvácskával vittünk színt még a beálló mellé.


Mostanra szépen kihajtottak a kis kukacvirágok és virágözönbe borítják a földet!


A Pisti szorgalmas munkájának köszönhetően a fagyal-sövény is szépen megnőtt - ezt az első tavasszal ültettük, kb 5 évvel ezelőtt és igazán nagyon jól mutat már!


Az utca végébe természetesen minden évben más-más növényt ültetnek. Idén először van napraforgó.


Mindegyik nagyon szép szokott lenni - tavasszal a virágzó repce, vagy aratás előtt a hullámzó gabona - de a napraforgó a kedvencünk! Szerintem még rengeteg képet fogok csinálni, mert nem tudjuk megunni! 


3 megjegyzés:

  1. Gratulálok Pistinek a munkájához, nagyon szép a kapubejáró, és az egész kert. Gyönyörűek a virágaid!! A kukacvirág magot minden évben újra elszórod tavasszal, vagy a kihullott magok telelnek át a földben, és bújnak ki tavasszal? Én idén 12 csomag magot szórtam el, és szinte csak pár szál kukacvirág kelt ki. :( Még egy kérdésem lenne, a délvirág magot mikor kell elültetni, mert nagyon tetszik, és a kerítés mellett éppen egy ilyen csíkban szeretném ha jövőre virágozna.

    VálaszTörlés
  2. Az első két évben még gyűjtöttem a kukacvirág magjait és mindig újra ültetgettem tavasszal. Aztán ősszel, amikor szedtem ki a növényeket, csak jól megráztam, hogy kipotyogjon a mag. És tavasszal szépen kibújtak! Azóta annyi van, hogy lassan írtani kell, ha más virágot is akarok ültetni :)
    A délvirágot mi kis növényként, cserépben vettük. Így gondolom kicsit drágább, de tavaly májusban virágzó növényként vettük és egy év alatt teljesen elszaporodott. (Tehát nem kell belőle túl sok)
    Remélem, tudtam segíteni. puszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a választ, és a segítséget!! Az a pár szál kukacvirág gyönyörű, dupla a virágja, így a tanácsodat követve, én is elszórom majd a magjait. Reménykedem benne, hogy jövőre nálam is sok lesz majd. :) A délvirágot pedig tavasszal keresni fogom a kertészetben, nagyon tetszik, így veszek majd pár cseréppel. Még egyszer köszönöm a segítséget! Puszillak

      Törlés