2018. január 1., hétfő

Újévi lencsefőzelék

Minden január elsején lencsét szoktam főzni - bebiztosítandó a következő év anyagi jólétét. 🍀 Persze  a lencsefogyasztás egyáltalán nem esik nehezünkre, mert nagyon szeretjük. Ilyenkor általában főzeléket főzök, tavasszal inkább a lencsesalátát részesítjük előnyben.



A lencsét régebben át kellett válogatni, mert sok volt benne a szemét illetve rossz szem: azonban mostanában sokkal jobb minőségűt lehet kapni, így elég kicsit megmosni és még este bő vízbe beáztatni. 
Nem muszáj füstölt hússal főzni, mert anélkül is finom, de akár egy kis füstölt szalonnabőrrel is meg lehet bolondítani, ha éppen nincs otthon más.

Hozzávalók:
- 50 dkg lencse
- 50 dkg füstölt hús (vagy füstölt lé - én szoktam lefagyasztani)
- 1 db közepes vöröshagyma
- 5-6 szem szegfűszeg
- 1-2 babérlevél
- só (ha nem füstölt hússal/lével főzzük)
- 2 ek zsír (nekem most kacsa)
- 2 púpozott evőkanál liszt
- 2-3 evőkanál cukor
- 1-2 evőkanál ecet (20 %-os)



Most készültünk 😁 és vettünk hozzá egy szép darab füstölt tarját, amit egyforma darabokra vágtam és elkezdtem főzni. Amikor félig megpuhult hozzáadtam a már kicsit megduzzadt lencsét, a babért és a hagymát, amibe belszúrkáltam a szegfűszegeket.
Akkor van készen, amikor a lencse puha és még éppen nem főtt szét - nem túl sok idő, kb 25 perc. 
Elkészítem a rántást (csak a zsír és liszt), berántom vele a főzeléket. Közben a hagymát és a babérleveleket kiszedem belőle. 
Már csak a fűszerezés van hátra: egyszerre csak 1 kanálnyi cukrot és ecetet teszek hozzá, elkeverem és megkóstolom. Ha kell, egy picit lehet utána sózni is. Az ecettel óvatosan kell bánni: semmiképp sem az étel fölött öntsük a kanálba, mert ha megszalad, akkor már nehezebb kijavítani!

Tálaláskor lehet még egy kis tormát kínálni hozzá. Bármilyen feltéttel finom, sült virslivel is szeretjük, de most természetesen a tarjával ettük - és a frissen sűlt kenyérrel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése