2018. január 3., szerda

Kókuszos alagút

Ez a recept Gabriella blogjáról való, már több alkalommal is elkészítettem és mindig nagyon szerettük. Most az ünnepekre ismét megcsináltam - természetesen picit átalakítva.


Hozzávalók:
- 5 dl tej
- 5 ek cukor
- 3 púpos ek liszt
- 1 cs. vaníliás cukor
- 20 dkg kókusz reszelék

A tejben csomómentesen elkeverem a cukrot és a lisztet, majd folytonos keverés mellett sűrűre főzöm. Amikor besűrűsödött hozzákeverem a vaníliás cukrot és a kókuszt, majd hagyom egy kicsit hűlni.
 

Ezalatt elkészítem a kekszes részt, amihez szükséges:
- 20 dkg darált keksz
- 1,3 dl tej
- 10 dkg porcukor
- 15 dkg vaj
- 1 ek barackpálinka (vagy rum, vagy rumaroma)
- 3 dkg apróra tördelt háztartási keksz
- 10 dkg magozott meggy/cseresznye
- 1 ek sárgabarack lekvár
- 1 ek kakaó

A tejet a cukorral és a vajjal addig melegítem, amíg teljesen felolvadnak. A többi hozzávalót egy tálba teszem és a meleg cukros-vajas tejjel leöntöm és jól összekeverem. Most abból a cseresznyéből tettem bele, amit a nyáron cukorral és szódavízzel tettem el - olyan íze lett, mintha rumos lenne. Igazán kellemes ízt adott a sütinek!


Már csak az összeállítás maradt: egy őzgerinc formát kibéleltem folpackkal - úgy, hogy be is tudjam majd takarni vele - és a kókuszos massza 2/3-át belesimítottam. A közepébe kanalaztam a kekszes részt, majd a maradék kókuszossal betakartam. Ráhajtogattam a folpackot és egy napra hűtőbe tettem. (Akár előbb is megcsinálható, mert a 2., 3., napon volt a legfinomabb!)
Tálaláskor csak kiborítom az őzgerincből, lehúzom a fóliát és a gerinc mellett szépen lehet szeletelni.
Szuper isteni!! 😋


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése