2018. január 29., hétfő

Céklás muffin és céklasaláta

Nagyon szeretjük a céklát és egy év kivételével szerencsére minden évben bőséges termésünk volt belőle. A hagyományos savanyúságon kívül süti is készül belőle: a csokoládés céklatorta már felkerült a blogra (isteni finom volt!!) és most a céklás muffin került sorra.


A muffinsütés nálam még gyerekcipőben jár, így a biztonság kedvéért egy biztos ponthoz fordultam: Gizi egyik receptjét vettem át, picikét céklára átírva.
Mivel "kicsit" lusta voltam és a salátához úgyis főztem céklát, így most nem nyersen pucoltam és reszeltem a céklát, hanem a megfőttből vettem ki a sütihez. Így is szuper lett!


Hozzávalók:
- 15 dkg liszt
- 2 db tojás
- 10 dkg cukor
- 1 dl olaj
- 15 dkg cékla
- 1 db alma
- 5 dkg dió
- 5 dkg mazsola
- 1 dl tejszín
- 0,5 tk szódabikarbóna
- 0,5 cs sütőpor
- csipet só
- őrölt fahéj

Külön tálban összekevertem a száraz anyagokat: liszt, dió, sütőpor, szódabikarbóna, só és fahéj. Egy másik tálban a tojásokat a cukorral kikevertem, hozzákevertem az olajat és a tejszínt. Összevegyítettem az összetevőket és elkevertem, a végén belekevertem a reszelt almát és céklát, valamint a mazsolát is.
Szuper színe lett!


A muffinsütőt kibéleltem a papírokkal, a masszát egyenletesen elosztottam a 12 kapszliba és előmelegített sütőben 180 fokon kb 20 perc alatt készresütöttem.
Amíg sűlt, kikevertem a tetejére a mascarpones krémet: 5 dkg vajat habosra kevertem 25 dkg mascarponéval, 10 dkg porcukorral és 1 ek vaníliás cukorral. A krémet nyomózsákba tettem és feldíszítettem a muffinok tetejét.


A céklasalátához megfőzött cékla egy része így már tökéletesen hasznosult, a többi pedig belekerült a porcukorral, citromlével, sóval és borssal fűszerezett, joghurttal kikevert majonézhez. A kockára vágott cékla mellé került még egy kockára vágott nagyobb alma is és jól elkevertem. A tetejét megszórtam apróra tördelt dióval.
Magában is nagyon finom, mi most sűlt csirkemellet ettünk mellé.😃



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése