2017. december 1., péntek

Töltött bivalyhátszín hentes módra

A recept egy Lakáskultúrából lett kimásolva ezer évvel ezelőtt. A bivalyhátszín a mélyhűtőben pihent. Minden adva volt egy isteni ebédhez.
  

Hozzávalók:
- 1 kg hátszín (eredetileg marha, az enyém bivaly volt)
- 15 dkg szeletelt szalámi (eredetileg 8 szelet gépsonka)
- 15 dkg ementáli sajt
- 15 dkg szeletelt bacon
- 2 ek olaj
- 2 ek piros arany
- kevés bors
- 2-3 szál zellerzöld
- 2 fej hagyma
- 2 dl vörösbor

A hátszínt megmostam, megtörölgettem és hosszában felvágtam úgy, hogy az alja egyben maradjon. Minden rést megkentem piros arannyal, megszórtam frissen őrölt borssal, tettem bele szalámit (sonka éppen nem volt itthon) és sajtot, majd összefogtam és egy zsineggel összekötöztem. Arra kell figyelni, hogy a töltelék lehetőleg ne lógjon ki a hús közül. Sózni nem szükséges, mert a piros arany elég sós.
A jénaiba kevés olajat öntöttem, belehelyeztem a húst, amit keresztben befedtem a szeletelt szalonnával. Mellé kerültek a megtisztított, négybe vágott hagymák és a zellerzöld, felöntöttem a borral, letakartam és 200 fokon kb 45 percig sütöttem. 


Amíg sűlt a hús előkészítettem a mártáshoz a 6 db közepes méretű ecetes uborkát - nagylyukú reszelőn lereszeltem.
Amikor elkészült a hús kivettem a levéből, félretettem és melegen tartottam.


A pecsenyelevet leszűrtem és egy kis edényben forralni kezdtem, majd belekevertem a lereszelt uborkát, 1 ek mustárt. 2 dl tejszínben elkevertem 1 ek étkezési keményítőt és ezzel besűrítettem a mártást. Nagyon pici sóval, borssal még fűszereztem.
Tálalás előtt a zsineget eltávolítottam a húsról és most krumplipürével ettük, de akár rizzsel is finom lehet. A vörösbor jól illik hozzá 😋


Szerintem így szalámival is nagyon finom, régebben sonkával csináltam, úgy is szerettük. A bivaly pedig továbbra is kedvencünk marad!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése