2023. november 19., vasárnap

Meggyes-kókuszos torta sütés nélkül

 Ennek a sütinek az alapötletét is Gizinél találtam, de nagyjából itt véget is ér minden, ami közös bennük: Gizié tejszinhabos csoda és gyönyörű (mint mindig), az enyém viszont még a szokottnál is gyengébben néz ki. Viszont annyira finom lett, hogy a csúnyácska külleme ellenére felkerül a blogra, mert ezt sokszor fogom még elkészíteni.

Egy 20 cm átmérőjű tortaformának az aljára kivágtam egy sütőpapír-karikát és elegyengettem rajta a torta-alapot - 10 dkg összetört babapiskótát, amit összekevertem 5 dkg olvasztott vajjal -, majd betettem a hűtőbe.

Elkevertem 2 csapott ek lisztet és 3 csapott ek cukrot 3 dl tejjel, majd közepes tüzön folyamatosan kevergetve sűrűre főztem. Mikor elkészült, hozzákevertem 10 dkg kókuszreszeléket és hagytam hűlni.

10 dkg vajat habosra kevertem 2 ek cukorral, majd hozzákevertem a kihűlt kókuszos krémet és 25 dkg túrót.


A hűtőből kivett torta-alapra 4-5 ek finom házi meggylekvár került 😋, rákanalaztam a túrós-kókuszos krémet és visszatettem a hűtőbe.

A tetejére olvasztottam 10 dkg étcsokoládét, amihez kevertem 1 ek olajat. Valószínüleg ganache-sal jobban jártam volna, mivel a megkeményedett csoki a tetején nagyon nehezen volt vágható. Vagy be kellett volna jelölni a vágás-helyeket, mielőtt teljesen megszilárdul a csoki?🤔 Esetleg felmelegíteni a kést, mielőtt elvágom a tortát?🤔 

Mostmár mindegy - vágtam, ahogy sikerült (rondán), mert nem tudtunk vele várni, viszont többször repetáztunk. És megettük pillanatok alatt.


Isteni finom lett. Kicsit tömény, de a túró miatt mégis friss, a meggylekvár tökéletesen illik hozzá. (Vagy bármilyen más jóminőségű, inkább savanykás lekvár.) Imádtuk.





3 megjegyzés:

  1. Húúú, ez a torta nagyon finom lehetett, sokkal finomabb mint az én receptem, de örülök hogy alapötletnek jó volt. Mivel nem szépségversenyre készült, így kit érdekel hogy töredezett lett a csoki a tetején. A ganache-sal szépen szeletelhető lett volna a csoki a tetején, de én pl. meleg késsel is szoktam szeletelni, mert megolvad a csoki a késtől, de nem lesz folyós. A bejelölés is jó ötlet, de akkor át kell teljesen vágni, vagy a bejelölt részt recés késsel kell vágni. Bocsi, nem okoskodok ám, ezek csak ötletek voltak.... Puszillak

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem okoskodsz, okos vagy :) A meleg kés nekem is eszembe jutott, de sietni kellett, nem bírtunk egy percet sem várni. A torta viszont tényleg finom lett. A Tied egész más ízvilág szerintem, úgyhogy azt majd egy másik alkalommal ...

      Törlés
  2. Drága Sylviám, dehogy vagyok okos, csak is a tapasztalat.... én is jártam úgy, hogy széttört a csokoládé a tortán és eszembe jutott, hogy régen meleg vízbe mártottuk a kést, majd szárazra törölve szépen fel lehetett szeletelni. Tudod, a lényeg az hogy finom legyen és a tortád tutira az volt.

    VálaszTörlés