2023. november 23., csütörtök

Lila kence

 Igyekszem változatos reggeliket készíteni és a különböző krémeket nagyon szeretjük. Ez a lilakáposztás túrós-sajtos krém furcsának tűnhet, de nagyon finom és igazán vidám színfolt, főleg már az őszi-téli szürke időszakban. Ja, és nem mellesleg egészséges is!


Káposztából nem tudok kicsit venni, mert nagyon szeretjük minden verzióját: lehet édes vagy savanyú, fehér vagy lila, fejes vagy kel. Most is egy normális méretű lilakáposztát vettem és dinszteltem meg, de a krémhez elég kb egy normál káposzta negyede.

Hozzávalók:

  • 1/4 fej lilakáposzta /természetesen fejeskáposzta is megfelel, de akkor nem lesz ilyen szép színe/
  • 1-2 ek olaj
  • pici bors
  • 25 dkg túró
  • 20 dkg krémsajt /natur tömlős sajtot használtam/
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • esetleg egy pici cukor - én elhagytam

A káposztát kockákra vágom és aprítógépben apróra aprítom.😉 (Természetesen hagyományos nagylyukú reszelőn is le lehet reszelni, de én mindig elreszelem az ujjamat, így ahol lehet, más módszert választok.) Sózom és állni hagyom, majd kevés olajon a levétől kinyomott káposztát megdinsztelem. (Ha kell, egy pici vizet lehet még hozzáadni.) Amikor megpuhult még megkóstolom és sózom, ha kell, illetve aki akar, tehet hozzá egy pici cukrot is. Hagyom teljesen kihűlni.
A túrót elkeverem a krémsajttal, a fokhagyma kinyomón átpréselt fokhagymával és a kihűlt dinsztelt káposztával. (Mivel én egy teljes káposztát dinszteltem meg, 5 púpozott evőkanál káposzta került bele.) Kevés borssal fűszereztem még, majd egy éjszakára a hűtőbe került.


Másnap reggelre tökéletesen összeértek az ízek és piritósra kenve isteni reggelink lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése