2023. október 17., kedd

Karalábés-répás tészta

 Általában szeretjük a tészta-ételeket, a karalábét és a répát, így gondoltam, ez a verzió is ízleni fog. És szerencsére így is lett. Gyorsan elkészült és nagyon kellemes íze volt. 

Hozzávalók:

  • 2 ek kókuszolaj
  • 1 db közepes vöröshagyma
  • 3 db karalábé
  • 3 db sárgarépa
  • bors
  • 2 dl tejszín
  • 1 db tömlős sajt (10 dkg)
  • 50 dkg tészta (ez most 'cornetti' volt)
  • a tetejére reszelt sajt



A karalábékat és a répákat megtisztítottam és a nagylyukú reszelőn lereszeltem. 
hagymát apróra vágtam és a kókuszolajon megdinszteltem.
Amikor a hagyma elkészült, rátettem az enyhén kinyomott zöldségeket (a pici levet, ami maradt, megittam - fini édes volt!), alaposan átforgattam, sóztam, borsoztam és kb 10-15 perc alatt fedő alatt puhára pároltam. Ezalatt az idő alatt elfőtt a saját leve, ami elég is volt, nem tettem hozzá semmi plusz folyadékot.
A tejszínt elkevertem a sajttal, enyhén sóztam, borsoztam.
A tésztát megfőztem - mindenképp 'al dente'-re érdemes főzni, vagyis picit keményebbre, hogy aztán még a szószból tudjon magába szívni és puhulni.
A zöldségre ráöntöttem a sajtos tejszínt, felforraltam, majd belekevertem az elkészült tésztát.


Tálaláskor megszórtam reszelt sajttal. 



Most kifejezettem kímélő fűszerezéssel akartam elkészíteni, ezért nem került bele túl sok bors és egyéb fűszer sem - így jobban érvényesült az egyébként visszafogott karalábé és répa íze. Könnyen lehet, hogy legközelebb kedvem lesz más fűszereket is kipróbálni hozzá, de ha így lesz, arról mindenképp beszámolok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése