2023. október 3., kedd

Gyors mákos rétes

Amióta megtanultam a "hamis rétestészta" készítését, azóta nem vettem bolti tésztát, viszont a múltkor a Lidlben ajándékként kaptunk egy adagot. És milyen jó, hiszen így szinte pillanatok alatt elkészült a leves utáni desszert.


Hozzávalók:
  • 1 adag friss rétestészta (a Lidl-esben összesen 9 lap volt)
  • 10 dkg köles
  • 15 dkg darált mák
  • 5 dkg mazsola
  • 10 dkg cukor
  • olaj a kenéshez
A kölest bő vízben 10 perc alatt puhára főztem, majd leszűrtem.
A mazsolát megmostam, hagytam egy kicsit ázni.
A mákot megdaráltam, hozzákevertem a kölest, a cukrot és a mazsolát.


Az  első réteslapot ráfektettem egy éppen csak nedves konyharuhára és kicsit megkentem olajjal. Rátettem a második lapot, azt is megkentem olajjal és rátettem a harmadikat. (Most 3 rúd készült és nem akartam visszatenni a már felbontott réteslapokat, így felhasználtam őket. De tökéletesen elég 2 réteslapot egymásra helyezni.)
A töltelék 1/3-át eligazítottam a lap alsó felén, a konyharuha segítségével feltekertem és beletettem a tepsibe.
A három rudat kis távolságokra helyeztem el egymástól és mindegyiknek a tetejét is kicsit megkentem olajjal.
Előmelegített sütőben 200 fokon 15-20 perc alatt szép pirosra sűlt. 


Mikor nagyjából kihűlt felszeleteltem és porcukorral megszórva tálaltam. Nagyon finom volt - a mákos nálunk mindig nyerő, de a tésztára sem mondhatok semmi rosszat, frissen is és kicsit később is tökéletes ropogós, jó ízű volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése