2023. október 15., vasárnap

Egyszerű tejes pite

 Több indok miatt választottam ezt a finom sütit most: gyorsan akartam valami finomat és mindenképp tejet akartam használni hozzá, mert most véletlenül sok volt itthon és féltem, hogy megromlik.

ÉS ami szintén fontos szempont volt: ki akartam próbálni az új mérő-készletet, amit a Petitől kaptam. 💜 


Néhány évvel ezelőtt már felkerült a clafoutis a blogra, ez most még annál is gyorsabb és egyszerűbb recept, ami tényleg szinte hihetetlen.

Hozzávalók:

  • 3 db tojás
  • 1 bögre cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1,5 bögre liszt
  • 3 bögre tej
  • csipet só

Ennél a receptnél tényleg érdemes a sütő bekapcsolásával kezdeni, mert mire felmelegszik, el is készül a tészta. 190 fokra melegítettem, amit 180 fokra vettem vissza, amikor belekerült a tészta.
Egy kisebb tepsit alaposan kikentem vajjal.
A tojásokat a cukrokkal alaposan kikevertem, hozzáadtam a lisztet és a sót és bögrénként hozzákevertem a tejet, majd beleöntöttem a kikent a tepsibe és már mehetett is sütőbe.
Mint jól látszik, ez egy egyben, tepsiben megsütött palacsinta - amiből rezgős, puding-szerű finomság lett.
Kb 40 perc alatt elkészült. Néhány percet érdemes várni vele, amíg egy picit kihűl, de még langyosan, lekvárral a legfinomabb.



A maradékot hidegen ettük a lekvárt melegítve meg - úgy is csodás volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése