2023. június 13., kedd

Epres-túrós szelet

 Újra itt az eperszezon, készül az eperlekvár. De a lekváron túl süteményre is "szükségünk" volt, természetesen mi mással, mint eperrel?  Gondoltam, összedobok valami finomat - olyan jól sikerült, hogy a Pisti az első darab után felszólított, hogy ezt mindenképp örökítsem meg a blogon, nehogy eltűnjön véletlenül a recept. 😄




Először megsütöttem a kakaós alapot - a már jól bevált kakaós olajos piskótát.
Összekevertem 3 db tojást 15 dkg cukorral, hozzákevertem 0,5 dl olajat, 1,5 dl tejet, majd beleszitáltam 18 dkg lisztet, 2 dkg kakaót és 1/2 csomag sütőport. Beleöntöttem egy 20x30 cm-es tepsibe, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb 30 perc alatt megsütöttem. 


A krémhez 30 dkg megtisztított epret 10 dkg cukorral felfőztem - az epreket darabosan hagytam - majd félretettem hűlni.

Megfőztem 2 tasak vaníliás pudingot 7 ek cukorral és 8 dl tejjel - majd félretettem hűlni. Néha átkevertem, hogy ne bőrösödjön meg a teteje.

1/4 kg túrót 2 ek vaníliás cukorral, a langyos pudinggal és a langyos eperrel (nem volt türelmem megvárni, amíg teljesen kihűlnek, de így is tökéletes volt) alaposan összekevertem, majd rásimítottam a piskótára. Aztán hagytam kihűlni - de tényleg. 😄

Kb fél órára betettem a hűtőbe, mielőtt beborítottam a ganache-sal.



A ganache-hoz most 2 féle csokit használtam - kényszer szülte a megoldást, mert így volt éppen itthon, de olyan finom lett, hogy legközelebb is ezt fogom alkalmazni.

2 dl tejszínben felolasztottam 12 dkg étcsokit és 15 dkg milka tejcsokit, alaposan kikevertem és ráöntöttem a hűtőből kivett süteményre. 

Rögtön visszatettem a hűtőbe néhány órára, ennek köszönhetően meg tudtuk kóstolni 😋, de igazán szépen vágni csak másnap lehetett.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése