2023. június 27., kedd

Rózsakalács

 Sokszor szoktam kelt süteményt készíteni és ebben a fajtában minden benne van, amit szeretünk, ráadásul remekül variálható és szerintem még szép is. Frissen frenetikusan finom, nehéz visszafogni magunkat, hogy ne fogyasszuk el rögtön az egészet. (Persze a maradék is gyorsan el szokott tűnni 😍)


A tésztához egy tálba szitálok 50 dkg lisztet, adok hozzá 8 dkg cukrot, 2,5 dkg élesztőt, 2 db tojássárgáját, egy csipet sót és kb 2,5-3 dl langyos tejet. Ezt kidolgozom, majd hozzáadagolok 4 dkg olvasztott vajat, amivel teljesen kidagasztom és hagyom kelni.

Az alaprecept szerint a töltelékhez 10 dkg vajat/margarint kell habosra keverni 10 dkg porcukorral, de mi nagyon szeretjük a fahéjat, így azt szinte mindig teszek bele. 




Amikor a tészta körülbelül a duplájára kelt 0,5 cm vastag négyzetet nyújtok belőle és megkenem a vajas cukorral. Most 5 dkg mazsolával és 5 dkg dióval is megszórtam és úgy tekertem fel, mint a bejglit. Bármilyen variációt érdemes kipróbálni, amit szeretünk: akár darált dióval/mákkal, esetleg kókusszal meg lehet kenni - mindegyik nagyon finom és szinte új süteményt kapunk!
A tekercset felvágom 8-12 darabba. Ez a tortaforma most 22 cm-es volt, így csak 8 darabot vágtam, de egy 26-os tortaformába akár 12-t is vághatunk. A kis tekercsek alját egy kicsit összecsippentem és egymástól egyforma távolságra elhelyezem a formában, majd hagyom kb 15-20 percet kelni.



Előmelegített 200 fokos sütőben kezdem sütni, de 5-10 perc után kicsit visszaveszem a hőfokot és 180 fokon sütöm tovább. Összesen 25 percig. Akkor kiveszem a sütőből, megkenem a tetejét juharsziruppal és néhány percre még visszateszem a sütőbe. A juharszirup gyönyörű színt és egy kellemes ízt ad neki. Természetesen, ha nincs otthon juharszirup, akkor egy kis cukrozott tejjel, vagy mézzel elkevert tejjel is megkenhetjük a tetejét.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése