2023. június 5., hétfő

Svéd gombasaláta

 Nem voltam még Svédországban - sajnos -, így nem tudom, hogy ez a finom paradicsomos saláta svéd eredetű-e valóban (élek a gyanúperrel, hogy hasonló a logika az elnevezésben, mint a francia- vagy orosz salátánál 😉), viszont nagyon finom. Mivel a Pisti állandóan emlegette, hogy milyen finom is volt régen és milyen sokszor ette, gondoltam, kedveskedem neki és megpróbálkozom vele. Őrületes sikere volt, így azonnal fel kellett vennem a gyakran készítendő receptek közé és megörökíteni az elkészítést, nehogy bármit is másképp csináljak máskor. 😂


Hozzávalók:
  • 75 dkg gomba
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 2 ek olíva olaj
  • 2 db babérlevél
  • bors
  • 1 kis darab kezeletlen (bio) citromhéj
  • 1 ek citromlé
  • 5-6 dkg sűrített paradicsom
  • 2,5-3 dl paradicsom püré
  • 1 kk cukor 



A hagymát apró kockákra vágtam és az olajon közepes hőfokon megdinszteltem. Amikor már majdnem kész volt, az apróra vágott fokhagymákat is hozzáadtam. A gombákat megtisztítottam és egyforma vékony szeletekre vágtam, majd rátettem a hagymára. Sóztam, borsoztam, hozzátettem a babérleveleket és a citromhéjat és addig főztem/pirítottam, amíg el nem főtt a leve. (A citromhéjat lehetne belereszelni is, de így jobban szeretem, mivel egészben ki tudom venni, amikor elkészül.) Felöntöttem a paradicsom pürével, hozzákevertem a sűrített paradicsomot is és ezekkel főztem tovább néhány percig. 
Már csak a kóstolás volt hátra: óvatosan lehet még fűszerezni sóval, borssal, citromlével és a pici cukrot sem érdemes elhagyni, mert a paradicsomos ételeknek tökéletesen helyreteszi a karakterisztikáját egy pici (tényleg csak egy pici!) édes. A végén kiszedtem belőle a babérleveleket és a citromhéjat, majd hagytam kihűlni.
Langyosan és hidegen is nagyon finom - mi piritós kenyérrel ettük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, váljék egészségetekre! Én is régóta készülök elkészíteni, de valamiért eddig halogattam..... a receptedben megbízom, így elfogom készíteni. Egy kérdésem lenne, a paradicsompüré az nyersen összeturmixolt paradicsomot jelent?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, Nektek is ízleni fog! Nekem most tubusos sűrített paradicsomom volt itthon, abból nyomtam bele kb 5-6 dkg-t és "tomato passata" nevű paradicsom lé (ami elég sűrű, ezért írtam pürének). De szerintem az olasz hámozott paradicsom is finom lenne benne. Sőt!

      Törlés