2023. június 29., csütörtök

Tejben sült burgonya

Mostanában ritkábban eszünk burgonyát, de most nagyon szép újkrumplit találtunk a piacon, jó sokat vettünk is belőle, így aktuális volt valami finom krumplis ételt készíteni. 



Hozzávalók:
  • 6-8 db krumpli
  • 5 dl tej
  • 5 dkg vaj/margarin + a tepsi kikenéséhez
  • esetleg bors, szerecsendió ízlés szerint

A krumplit meghámoztam és uborkagyalun vékonyra szeleteltem. A tepsit (20x30 cm-es, aránylag magas falú) jó alaposan kikentem vajjal - magasan az oldalát is. (A kikent részig emelkedik majd sülés közben a tej és nem fut ki.) A felszeletelt krumplit szépen egymás mellett elhelyeztem a tepsiben - kb 45 fokos szögben eldőlve igazgattam el. (Kisebb tepsiben el tudom képzelni úgy is, hogy teljesen élére állítva rakjuk egymás mellé a krumplikat, szerintem úgy is tökéletes!) A tejet megsóztam, fűszereztem (csak sóval is nagyon finom) és ráöntöttem a krumplira. A vajat vékony szeletekben, kis darabokban a tetejére tettem.
200 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb 30 percig.
Most köretként fogyasztottuk rántott tökkarikák mellé, de salátával is tökéletes könnyű vacsora! 
A széleken a megsült részektől nem szabad megijedni - a legfinomabb részei! 😍






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése