2023. március 17., péntek

Túrós-kókuszos torta

 Mivel a túrót is és a kókuszt is nagyon szeretjük, így rögtön megtetszett ez az ötlet, amikor láttam egy képet róla a pinteresten. Amennyire emlékszem rá, ott természetesen egészen másképp nézett ki, de szerintem ez most nekem sem lett csúnya. 😍 És hogy milyen az íze? Természetesen mennyei: nem túl édes, kellemesen friss és megunhatatlan.


Az alap tésztánál a jól bevált kakaós olajos piskótához fordultam megint: 3 db tojást kikevertem 15 dkg cukorral, továbbkevertem 1,5 dl tejjel és 0,5 dl olajjal, majd beleszitáltam a 17 dkg liszt, 3 dkg kakaó és 1 csomag sütőpor keverékét. Sütőpapírral bélelt tortaformában 180 fokon megsütöttem - kb 25-30 perc.



Amíkor kisült a tészta, összekevertem a túrós részt. 
Hozzávalók:
  • 50 dkg túró
  • 18 dkg cukor
  • 2 dkg vaníliás cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 3 dl tej
  • 2 gr zselatin
A túrót összekeverem a cukrokkal, a kókuszreszelékkel és 1 dl tejjel. A többi tejet kicsit meglangyosítottam, feloldottam benne a zselatint, majd az egészet összekevertem.
A kihűlt tésztáról lehúztam a sütőpapírt és szép egyenesre vágtam - így keletkezett egy kis kakaós piskóta morzsa is, amit félretettem.
A piskótaforma oldalfalát visszaigazítottam a sütire, a piskótán elkentem a kókuszos tölteléket, majd rámorzsoltam a tetejére a kakaós piskóta maradékot és egy kevés kókusszal megszórtam.
Mehetett a hűtőbe, aztán pedig a hasunkba! 😂



Egyszerű, gyors és nagyon finom. 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, és nagyon finom lehet ez a torta, meg kell hogy süssem!! Szeretjük mi is a túrót és a kókuszt is.... csak át kell diétásra alakítanom a cukrom miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bízom benne, hogy tetszeni fog Neked is. Esetleg diabetikus keksz-alappal is el tudnám képzelni és akkor még sütni sem kell. Én legközelebb megbolondítom egy kis magozott meggyel is.

      Törlés