2020. szeptember 25., péntek

Barackos-túrós kakaós szelet

 Megkívántunk valami sütit, így körbenéztem a konyhában és a hűtőben. Találtam túrót, tejet, tejszínt, puding mindig van itthon és volt egy tábla étcsoki is. Térültem-fordultam és kész lett! Aztán csak arra kellett várni, hogy kellően megszilárduljon! De érdemes volt, mert nagyon kellemes kis sütike lett!


Elsőként a töltelékhez készítettem egy sűrű pudingot: egy vaníliás pudingot felfőztem 3 evőkanál cukorral és 3,5 dl tejjel. Jó sűrű lett! Félretettem és hagytam hűlni.


A tésztához az olajos kevert tészta receptjét használtam, nagyon picit átalakítva.
Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 dl tej
  • 0,5 dl olaj
  • 17 dkg liszt 
  • 1 púpozott ek kakaó
  • 1 cs. sütőpor
A tojást a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam az olajat és a tejet majd a végén beleszitáltam a sütőporral elkevert kakaós lisztet.
A nagy tepsiben egy sütőpapírra szépen elegyengettem, majd 180 fokos sütőben megsütöttem. Mivel vékony a tészta, ezért gyorsan megsül: nekem kb negyed óra volt. Kivettem és hagytam hűlni.
Természetesen kisebb tepsiben is meg lehet sütni, akkor a kihűlt tésztát kettévágjuk, mint egy tortát. Én csak elfeleztem. 😊


A töltelékhez a kihűlt pudingot jól kikevertem 1/4 kg túróval, 1 vaníliás cukorral és - mivel volt itthon kicsit keményebb, szépen kockázható őszibarack - 1 db nagy, felkockázott őszibarackkal. A végén óvatosan beleforgattam 2 dl keményre felvert tejszínt.
A tésztát hosszában kettévágtam, az egyik felére ráhalmoztam a tölteléket, rátettem a tészta másik felét, majd a megolvasztott 10 dkg étcsokoládéval megkoronáztam az egészet.
Néhány órát hagytam a hűtőben szilárdulni, majd négyszögekre vágtam. 


Másnap is nagyon finom volt: nem túl édes, de kellemes, frissítő a barack és a túró együtt. De persze ha más gyümölcs lett volna itthon ...

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a sütemény, és eltudom képzelni milyen finom. Éppen most sült ki egy lekváros-túros üti, ha előbb benéztem volna hozzád, akkor ezt sütöttem volna meg.... na, majd legközelebb. Addig is jó nagyokat nyelek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik :) Azért a lekváros-túrós is finom lehet!!

      Törlés
    2. Most fogyott el az utolsó szelet.... meggylekvárral csináltam, és nagyon finom volt az édes túróval. Hamarosan sor kerül a Te süteményedre is. :)

      Törlés
    3. Imádom a meggylekvárt!! Idén csak nagyon pici meggyünk volt, de remélem jövőre már kicsit több lesz! Addig esszük a cseresznyét :-)

      Törlés