2023. március 16., csütörtök

Cukkiniszószos spagetti

 Ennek a villámgyors (és nagyon finom) egytálételnek a receptjét is Gizinél találtam - amit aztán természetesen egy picit a saját ízlésünk (és hűtőszekrényünk tartalma) szerint átalakítottam. 


Hozzávalók:
  • 50 dkg cukkini
  • 1 db közepes vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek olaj vagy más zsiradék
  • só, bors, bazsalikom
  • 10 dkg krémsajt/tömlős sajt, esetleg juhtúró
  • 25-30 dkg spagetti
  • tetejére reszelt parmezán



A cukkinikat megmosom, nagylyukú almareszelőn lereszelem és hagyom egy kicsit állni. 
A hagymát apróra vágom és az olajon megdinsztelem. Hozzányomom a fokhagymát, beleteszem a lereszelt cukkinit, sózom, borsozom, bazsalikommal fűszerezem és hagyom, hogy puhára főjjön. (Mivel nem nyomom ki a cukkini levét, így nem szükséges vizet tenni hozzá.) Nagyon gyorsan elkészül, nem érdemes magára hagyni! 😉 
Inkább ezidő alatt gyorsan megfőzöm a spagettit is. Persze bármilyen más tésztával is finom!
Amikor a cukkini elkészül egy botmixerrel összetöröm, hozzákeverem a sajtot (esetleg a juhtúrót) és beleforgatom a frissen megfőtt, lecsöpögtetett tésztát.


A tetejére reszelt parmezán kerül és máris tálalható.

Esküszöm, hosszabb volt leírni a receptet, mint elkészíteni ezt a tényleg nagyon finom ebédet. 😋

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, már enném is!! Örülök hogy megtetszett a receptem, és nagyon köszönöm hogy megemlítettél, és belinkelted a receptet. Én jó régen csináltam, meg kell hogy ismételjem.

    VálaszTörlés