2021. június 12., szombat

Exotikus torta házi mascarponeval

 A múltkor ránk mosolygott a boltban egy ananász-konzerv, de aztán felkerült a polcra és elfelejtettük szegénykét. De szerencsére rendrakás közben a kezembe került és gyorsan fel is használtam ehhez a nagyon finom sütihez. Az eredeti recepthez képest a tésztában a felére csökkentettem a cukor és az olaj mennyiségét, szerintem így is tökéletesen elég lett.


Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a süti kiválasztásakor az is sokat nyomott a latba, hogy már ezer éve ki szerettem volna próbálni a házi krémsajt/mascarpone készítését. 
Volt itthon felbontatlan 850 gramm 20 %-os tejfölöm, amit beleborítottam egy tiszta konyharuhába (régen is ezen keresztül csöpögtettem le a házi sajtot), összekötöztem és fellógattam, hogy nyugodtan ki tudjon csöpögni belőle az író. 
Arra kell vigyázni, hogy ne keverjük össze a tejfölt, hanem lehetőleg egyben borítsuk ki a tégelyből!



Nem tudom, mások hova tudják lógatni (hűtőben?), én végül egy nagy fazék tetejére fektettem keresztbe egy fakanalat és arra kötöttem rá a batyut. A lecsöpögő írót egy kis műanyagban fogtam fel, kb 2 dl lett (az elején még ügyetlen voltam és egy kevés író mellécsöpögött), amit másnap remekül felhasználtam a magos kenyér sütésekor! 💚
Az elkészült mascarpone/krémsajt kicsit több, mint 40 dkg lett és nagyon-nagyon finom!!
A receptek szerint a tejszínből készülő mascarpone még finomabb, krémesebb, de nekem ez is nagyon ízlett. Persze ahogy ismerem magam, azért majd azt is ki fogom próbálni, bár egyelőre ezzel is nagyon boldog vagyok.


És akkor most vissza a tortához!
Hozzávalók a tésztához:
  • 2 db közepes banán összetörve
  • 15 dkg lecsöpögtetett, apróra vágott/morzsolt ananász
  • 15 dkg porcukor
  • 20 dkg liszt
  • 6 gr sütőpor
  • 0,8 dl olaj
  • 2 tk fahéj
  • 0,6 dl ananászlé
  • 2 tojás
A lisztet és sütőport összekevertem egy kis tálban. Az összes egyéb hozzávalót kikevertem egy tálban, majd beleszitáltam a sütőporos lisztet.
Egy 24 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt vágtam és beleöntöttem a tésztát. 175 fokos előmelegített sütőben nekem 40 perc alatt megsűlt. 10 percig a formában hagytam hűlni, aztán amikor rácson teljesen kihűlt, kettőbe vágtam.
.

A töltelékhez az elkészült 40 dkg házi mascarponemat habosra kevertem 15 dkg porcukorral és 3 dkg vanilíás cukorral, majd a tészta egyik felét megkentem a krém 2/3-ával, majd kiraktam vékonyra vágott ananásszal. Esetleg mangó-szeleteket lehetett volna a krémre tenni, de az sajnos nem volt itthon, viszont szerintem az ananász is nagyon finom volt, friss és harmonikus ízhatás a krémmel.
A tészta másik felét megkentem a maradék krémmel és kiraktam a maradék ananász-darabkákkal. Hűtőben pihent néhány órát, utána nagy cuppogások közepette belaktunk belőle. 😄




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése