2021. december 8., szerda

Vöröslencse bolognai

 Ez a hús nélküli bolognai recept nagyon gyorsan elkészül, tipikusan az egyszerű és nagyszerű kategóriába sorolható. A lencse egyébként is nagy kedvencünk, a vöröslencsének pedig nagy előnye amellett, hogy remek fehérjeforrás, hogy áztatás nélkül is nagyon gyorsan megfő.


Hozzávalók:

  • 1-2 evőkanál olaj vagy kókuszolaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma (elhagyható, de én szinte mindenbe teszek - na jó, azért nem mindenbe 😉)
  • 30 dkg vöröslencse
  • 1 sűrített paradicsom
  • 1 darabolt paradicsom konzerv (esetleg paradicsomlé)
  • bors
  • oregano
  • bazsalikom
  • kurkuma (elhagyható)
Olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, hozzátettem a fokhagymát és a megmosott vöröslencsét, majd kb 2x mennyiségű vízzel felöntve hagytam főni. (Nagyon gyorsan elkészül, 10-15 perc múlva már puha a lencse.)
Beleöntöttem a sűrített paradicsomot, a paradicsom konzervet és tovább főztem.
Már csak az ízesítés van hátra - először csak egy kicsit tettem bele mindenből és kóstoltam, de aztán került bele még bazsalikom és oregano - mivel ezek most szárítottak voltak, gondolom picit több kell belőlük, mint a frissből.
Ezalatt kifőztem a spagettit is és már lehetett is tálalni. (Szinte hosszabb volt leírni, mint elkészíteni! 😍)



A tányéron jól megszórtuk még reszelt parmezánnal, de már annyira falánkok voltunk, hogy újabb fotóra már nem maradt idő, gyorsan megettük, mielőtt észbekaptunk volna.

2 megjegyzés:

  1. Szuper jó!! Nagyon finom lehet, kifogom próbálni..... teljes kiőrlésű lisztből készítem hozzá majd a tésztát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is igyekszünk áttérni a teljeskiörlésűre, de még néha becsúszik egy kis fehér tészta is :). Mindenképp ajánlom kipróbálni, mert gyors, egyszerű, egészséges és nem mellesleg nagyon finom!

      Törlés