2021. június 5., szombat

Egyszerű almás-pudingos szelet

Megkívántunk egy kis édességet, de igazán nem volt kedvem nagyon hosszú sütögetésbe kezdeni, így körbenéztem a spejzban, hogy mit is tudnék csinálni. 

A lekvárok mostanra eléggé megfogyatkoztak, de szerencsére a tavalyi alma termésünk olyan bőséges volt, hogy almalekvárral még jócskán rendelkezünk. Így könnyű volt a döntés: valami almást készítek.

 

Hozzávalók:

  • 20-25 dkg vajas keksz
  • kb fél üveg lekvár - jelenleg alma, de ízlés szerint választhatunk mást is
  • 1 zacskó főzős puding - először sima vaníliára gondoltam, de találtam szerencsére egy fehércsokis sajttortárhoz való pudingot
  • 3 ek cukor
  • 5 dl tej
  • 25 dkg görög joghurt
  • a tetejére fahéj - esetleg kakaó vagy olvasztott csoki



Először elkészítettem a pudingot: a cukorral és a tejjel jól elkevertem és folyamatos keverés mellett sűrűre főztem, majd félretettem hűlni. Amikor már csak langyos volt, akkor hozzákevertem a joghurthoz.

Egy kis méretű tepsi alját kiraktam egy réteg keksszel, megkentem bőven az alma lekvárral, erre került a joghurtos pudingból egy réteg. Újra keksz, lekvár és puding - úgy osztottam be a pudingot, hogy egy vékony réget maradjon a harmadik kekszréteg tetejére is. Amikor elkészült, letakartam és betettem néhány órára a hűtőbe.

Tálalás előtt megszórtam fahéjjal. 


Nagyon egyszerű, nagyon finom és a variációinak csak a képzeletünk szabhat határt. (Illetve, hogy éppen mi van otthon a kamrában 😌)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése