2021. április 27., kedd

Szülinapi Lúdláb torta

 Mindig a kedvenceim közé tartozott ez a süti: a vékony tésztarétegen a selymes csokikrém, amiben megbújnak a meggy szemek! Addig-addig, amíg a Pistivel is megszerettettem! Így mi mást süthettem volna a szülinapjára, mintsem mindkettőnk kedvencét? 


Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ez nem az "eredeti" recept, saját kútfőből, az íz-emlékeimre hagyatkozva sütöttem. 😀 De azt már most elárulhatom, hogy elképesztően megunhatatlanul finom lett!

A tésztához a mélyhűtőből vettem ki a régebben megmaradt és lefagyasztott tojásfehérjéket - 1-2 nappal a sütés előtt célszerű a normál hűtőrészbe áttenni és ott hagyni felolvadni.

Hozzávalók a tésztához:

- 6 db tojás fehérje

- 12 dkg cukor

- 6 dkg liszt

- 2 dkg kakaó

- 4 dkg darált dió

- 0,5 csomag sütőpor

A tojásfehérjéket géppel elkezdtem felverni, amikor már kicsit kihabosodott, akkor több részletben hozzáadtam a cukrot és jó kemény habot vertem belőle. A többi hozzávalót (a diót kivéve) egy kis tálban összekevertem. Amikor elkészült a hab, a kakaós-lisztes keveréket beleszitáltam, majd óvatosan belekevertem a darált dióval együtt a tojáshabba. Laza mozdulatokkal, hogy ne törjön össze a hab!

A 24 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt tettem, beleöntöttem az elkevert tészta-alapot és közepes sütőben készre sütöttem. Nem kell nagyon sokáig sütni, mert csak vékony lap lesz belőle - a biztonság kedvéért egy fogvájót beleszúrtam a közepébe és mivel nem ragadt már rá a tészta, kivettem és hagytam hűlni. Kis idő múlva kiszedtem a formából és úgy hagytam teljesen kihűlni.


A csokikrémhez előző este felolvasztottam 2 dl tejszínben 20 dkg étcsokoládét, majd betettem a hűtőbe. Ezt sok-sok évvel ezelőtt az egyik kolléganőm ajánlotta, hogy nagyon finom krém lesz belőle, de valahogy soha nem próbáltam ki. Eddig.
A hűtőből célszerű kivenni kicsit előbb, hogy ne legyen olyan kemény és könnyebb legyen felverni. Olyan nagyon habos-könnyed nem lett, mint ahogy gondoltam, de ízre nagyon finom volt. Mégis úgy éreztem, hogy egy picit lehetne még javítani rajta. Volt itthon tejszín, - most éppen 500 ml-es Meggle -, aminek a felét (250 ml-t) felvertem és belekevertem a csokikrémbe. Nagyon finom és tökéletes állagú lett!
A kihűlt tortalapról lehúztam a sütőpapírt, rátettem egy tálra és köré igazítottam a tortakarimát. (Végülis nagyon jól megtartott a krém, nem is lett volna rá szükség, de inkább biztosra mentem!)
A krém felét rákentem a tésztára, lecsöpögtetett (és természetesen kimagozott) meggyszemeket tettem a krémre, majd befedtem a maradék krémmel. Betettem a hűtőbe kb 1 órára.


Olvasztottam 10 dkg étcsokit és ráöntöttem a tetejére. Nem sikerült olyan szép simára, mint szerettem volna - a langyos étcsoki picit megolvasztotta a már hideg krém tetejét - ezt még gyakorolni kell! 😁

Az éjszakát a hűtőben töltötte. Mielőtt felvágtam, a megmaradt 2,5 dl tejszínből habot vertem és egy nyomózsák segítségével feldíszítettem vele a torta tetejét. Minden kis habkarika tetejére került egy-egy meggyszem. És voila! 😍



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése