2018. április 26., csütörtök

Sajtos turbán

Nagyon régen sütöttem sósat és a múltkor valahogy eszembe jutott ez a jópofa, muffin formában süthető sütemény. Amikor tavaly vagy tavaly előtt, nem emlékszem pontosan mikor, de nagy kedvenc volt a FB-on és mindenki ezt sütötte, nekem még nem volt muffin sütőm. Azóta lett (a Petitől kaptam ajándékba), viszont a süti nem jutott eszembe. Aztán mikor már lélekben készülődtem, hogy elkészítem, eszembe jutott a sajtos háromszög, amit tutita imádunk és ezer éve nem sütöttem. Így végül ötvöztem a kettőt: a háromszög tésztáját és töltelékét csináltam és egy részét turbán-formára 😋


Hozzávalók a tésztához:
- 80 dkg liszt
- 5 dl tej
- 4,2 dkg élesztő (egy kocka a Lidl-ösből)
- 1,5 dl olaj
- 1 ek só

Az összes hozzávalót belemérem az üstbe és hagyom, hogy a gép jó alaposan kidolgozza. Utána kb fél óráig hagyom kelni, majd kézzel kicsit átmozgatom és hagyom, hogy újra megkeljen.
A teljes tészta mennyiség kb 1,5 kg lett. Mivel egyforma turbánokat akartam, így kimértem 12x 8,5 dkg-ot, kigömbölyítettem őket és hagytam kb 10 percet pihenni. A megmaradt tésztát egyben hagytam.


A töltelékhez kikevertem:
- 2 db tojássárgáját
- 18 dkg puha vajat
- 10 dkg reszelt sajtot
- sót
- borsot
- szerecsendiót
- mivel még tart a szezon, medvehagymát, kb 10 levél összevágva
- 1 közepes hagymát közepesre vágva

A kis golyókat egyenként kinyújtottam kb 15x25 cm-re, 1/3-áig csíkosan bevagdostam, majd a 2/3-át megkentem a krémmel. A krém felöl felcsavartam, majd a két végét összenyomtam (jó alaposan, mert különben kinyílik!) és beraktam a muffin sütőbe.


A maradék tésztát kinyújtottam, megkentem a krémmel és megszórtam még apróra vágott kolbásszal, feltekertem, mint a bejglit és felvágtam.


Mikor kb negyed órát keltek még lekentem egy felvert tojással, megszórtam szezámmaggal. Előmelegített sűtőben 200-220 fokon sütöttem légkeveréssel, egyszerre a két tepsit, kb fél órát. Nagyon finom lett a muffin-turbán is, gondoltam rá, hogy majd legközelebb csak azt sütöm (2/3 mennyiségből), de ezt az ötletet a Pisti elvetette! Jöhet mind a kettő legközelebb is!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése