2018. április 30., hétfő

Habos diós szelet

Mint már írtam, rengeteg diónk maradt még. Így kapóra jött a minap a kedvenc FB csoportomban ez a remek diós süti recept! Persze egy picikét változtattam az eredeti mennyiségeken és összetevőkön. 😃
Mivel a Pisti a linzer-alapú sütiket nem szereti annyira, ez az élesztős tészta tökéletesen megnyerte a tetszését!


Hozzávalók a tésztához:
- 35 dkg liszt
- 13 dkg vaj (a fele zsír volt nekem)
- 4 dkg cukor
- 2 db tojássárga
- 3 dkg élesztő
- csipet só
- kb 1,5 dl tej 

Az összes hozzávalót beletettem a tálba és összedolgoztam. Célszerű a tejből visszatartani egy kicsit, mert nem kell hogy lágy legyen a tészta. Addig pihent, amíg elkészítettem a tölteléket.


Hozzávalók a töltelékhez:
- 15 dkg darált dió
- 13 dkg porcukor
- 2 db tojássárga
- 1 vaníliás cukor
- 1 ek tejföl
- 2 ek sárgabarack lekvár
- 1 ek rum vagy pálinka
- 1 tk fahéj
- 1 cs vaníliapuding

Eredetileg a puding nem szerepelt a leírásban, de én kicsit hígnak éreztem a tölteléket, amikor összekevertem. A lekvár helyett is tejföl volt eredetileg, de én nagyon szeretem így: a zserbóra emlékeztet az íze.


A tésztát két részre osztottam. Egy 20x30 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd az egyik tésztát kinyújtottam és beletettem a tepsibe. Ráegyengettem a tölteléket és befedtem a tészta másik felével. Letakartam egy konyharuhával és kb 1 órát hagytam állni. Majd villával megszurkáltam és előmelegített sütőben kb 200 fokon 20 percig sütöttem.


A tetejére a 4 db tojás fehérjét felvertem habbá, majd lassan beleszórtam 16 dkg cukrot és tovább vertem. Illetve a gépem verte isteni keményre!
Rákanalaztam a sütemény tetejére (az apróra tört dió darabokkal elfelejtettem megszórni), és a villával rusztikussá varázsoltam.


Visszatettem a sütőbe, amit levettem kb 100 fokra és kb 1 órát szárítottam. A végén egy picit rózsaszínes lett a teteje.
Langyosan még megvágtuk és megkóstoltuk, mert nem tudtunk tovább várni! 
Nagyon-nagyon finom, langyosan is és hidegen is. Sőt másnap is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése